Senaste nytt

Har Ni problem med att få in poängen

rob74

Medlem
Åkte KRN-ARN-SFT i torsdags och retur på fredag.
Fick idag, söndag, in poängen från i fredags men fortfarande inget för torsdagen.
Det blev nåt error då jag gick genom vändkorset på utresans första delsträcka. De fick göra en manuell check och de kunde inte heller skriva ut något boardingkvitto.
Får se vad det tar vägen...
 

SvartMjolk

Medlem
Jag har bara haft problem en gång. Det var poängen för hemresan från Chicago i februari. Mitt EuroBonus-nummer stod inte med på mitt boardingkort så jag frågade i loungen om det var något problem. Han kunde inte se att mitt nummer fanns inlagt, så han bad om ett medlemskort för att kunna korrigera det. Allt var frid och fröjd. Trodde jag...

Efter ungefär en vecka började jag inse att han inte lyckades lägga in mitt nummer korrekt och efter 14 dagar bekräftas det när jag inte kan efterregistrera poängen heller. Jag fick ett felmeddelande att jag hade registrerat mina poäng på ett annat bonusprogram!?

Jag började med att chatta med SAS, men de hade ingen aning och kunde inte se något fel. Istället bad de mig ringa, vilket jag gjorde. Efter ett tag återkom killen jag pratade med. Han hade en förklaring. Det var så att killen i loungen hade lagt in mitt bonusnummer med SA som prefix. Han lovade att det skulle fixa det direkt. Men nu har det gått ungefär en vecka och inget har hänt ännu.

Lite segt när det är poäng jag behöver för en bokning. Men den som väntar på något gott! ;)
 

andy.c

Medlem
Flög CPH-DUS-BCN-DUS-CPH med utresa 26 feb och retur 3 mar. Hela resan bokades på sas.se men sträckan DUS-BCN-DUS var codeshare med LH och inga poäng har registrerats än. Chattade med sas tidigare idag och de bad mig att göra en efterregistrering för att få poängen, vilket jag nu har gjort.

Vad jag tycker är konstigt och faktiskt ganska dåligt är att jag dels bokat hela resan vis sas.se medan jag var inloggad på mitt eurobonus konto, dels framgick det aldrig tydligt vid bokningstillfället att sträckan DUS-BCN-DUS var med en annan operatör än sas. Det är väldigt få resenärer (medlemmar på detta forum exkluderade) som har koll på vilka flightnummer som är codeshare eller vilka linjer som sas själv flyger.
 

Sealord

Medlem
Kanske har jag bara tur, men mina poäng kommer nästan alltid in på kontot utan problem - även om det kan dröja upp till två veckor tills jag ser poängen. Så jag förstår inte hur andra blir drabbade och det så ofta.
 

NotRyan

Medlem
Kanske har jag bara tur, men mina poäng kommer nästan alltid in på kontot utan problem - även om det kan dröja upp till två veckor tills jag ser poängen. Så jag förstår inte hur andra blir drabbade och det så ofta.

Jag har bara behövt efterregistrera en gång på alla flighter jag åkt, så det fungerar riktigt bra för mig också. Men man bör ha några regler:

1. Håll alla andra bonuskort så långt från bokningen som möjligt, försök inte byta! Om du är osäker på vilket kort du vill använda, registrera INGET till att börja med (OBS ! SAS fyller i ditt EB-nummer automatiskt om det är tomt före flighten om bokningen är gjord på SAS web-site och ditt profilnamn samt e-mailadress matchar din EB-profil). Byta bonuskort bäddar bara för trubbel då ingen klarar av att göra det på rätt sätt....

2. När du reser skall du heta exakt som ditt Eurobonuskonto heter.

Mvh
/NotRyan
 

SFC

Medlem
Jag upplever att det just nu är ganska slumpartat när poängen registreras eller inte.
Det enda mönstret jag eventuellt kan se är att out-stations funkar ganska bra men ex-ARN funkar till kanske 75%. Detta trots att jag är extremt noggrann med att kortet är registrerat.
 

rob74

Medlem
Åkte KRN-ARN-SFT i torsdags och retur på fredag.
Fick idag, söndag, in poängen från i fredags men fortfarande inget för torsdagen.
Det blev nåt error då jag gick genom vändkorset på utresans första delsträcka. De fick göra en manuell check och de kunde inte heller skriva ut något boardingkvitto.
Får se vad det tar vägen...

Och nu trillade det in dubbla poäng för SFT-ARN-KRN - det var ju en trevlig överraskning! Hade missat att just dessa båda sträckor ingick i kampanjen "New EuroBonus"...
Väntar dock fortfarande på att utresan ska registreras.
 

rob74

Medlem
Alla poäng har landat på kontot! 4-5 dagar för detta känns ju bra länge, med tanke på att förr om åren tog det bara runt ett dygn för mina poäng att registreras.
 

Mikael64

Medlem
Alla mina poäng har kommit in 2-3 dagar efter flygning. Har under de senaste 5-6 åren aldrig behövt efterregistrera någon flygning. Däremot han Radisson poäng ta 4-5veckor innan dom trillar in.
 
Toppen