Har Ni problem med att få in poängen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av KavlingeDude, 21 Februari 2014.

1. KavlingeDude

KavlingeDude Guest

Nästan varje resa jag tar så får jag efterregistrera mina poäng - döjobbigt att hålla reda på. Nu ligger jag ute med mer än 35000 poäng.

Har varit i kontakt med kundtjänst men de kunde inte ge några tips (som vanligt). Någon här med samma "problem" ?

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det på SAS-metall eller codeshares/*A?

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eurobonus har ju helt klart mer problem nu än tidigare om åren. Tar ju ibland flera veckor för helt vanliga SAS-flygningar att komma in. Har dock mest behövt efterregistrera xFRA när Lufthansa skött incheckningen.

1 person likes this.
  4. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När Lufthansa eller Swiss skött incheckningen har det varit en del problem förut men nuvarande situation är extrem. Jag saknar poäng på 6-7 resor åt gången och får köra Excel för att hålla koll. Nästan så att jag struntar i att förnya mitt EBG och lägger allt i Miles&More även om jag inte måste återkvala till SEN i år.

5. Något har hänt hos SAS senaste året för det tar normalt upp till en vecka att få poäng även om man har flight med SAS metall.

1 person likes this.
  6. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Indimellem tager det nogle dage før pointene kommer ind på kontoen, men ellers synes jeg ikke at der plejer at gå mere end en dag eller to efter afsluttet flyvning, hvis det er SAS jeg har fløjet med.

7. mmatsie

mmatsie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SK brukar alltid dyka upp 1-2 arbetsdagar efter flight för mig....

8. varva77

varva77 Medlem

Mycket märkligt att det inte fungerar. Minns jag rätt har jag efterregat en gång på kanske 200 flighter( mest SAS metall). Brukar dock verkligen trippelkolla att EuroBonus är registrererat på boardingkortet.

9. mha321

mha321 Medlem

Tycker faktiskt det har börjat fundera *bättre* med SAS egna flutters postade, sedan någon hiccup för ett par månader sedan. Däremot har jag noterat ett par gånger på sistone att en Lufthansa-operated-by-Lufthansa postat inom 4-5 dagar, medan Lufthansa-operated-by-sk har tagit mer än 3 veckor. Men det kan vara det där med vem som sköter incheckningen, som nämns ovan. Har bara flugit Lufthansa-operated-by-sk på vägen hem (från fra).

10. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som oftast tar det minst två dagar och ibland även upp mot 4-6 dagar för mig att få poängen med SAS-metall. Detta gick helt klart mycket snabbare förr om åren.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!