Senaste nytt

Har ni också fått e-mail från US Airways Dividend Miles om Gold Preferred?

NotRyan

Medlem
Jag har inte fått något, och då har jag på ett eller annat sätt (buy, gift, share) fått 504.000 miles in på kontot sedan början av 2013 :(
 

NotRyan

Medlem
Ja, någon förklarade i en tråd förut att flyglaget får låna pengarna nästan räntefritt på det viset och utgifterna genom bonusresor hos andra flygbolag är fortfarande så litet så det är en bra affär för dem.

Jo, man ska ju vara medveten om att vi är en egendomlig samling människor, och att majoriteten av USDM-medlemmarna nog INTE sitter och åker First hela tiden Europa-Asien :D

Business US-Europa kostar ju lika mycket i miles som First Europa-Norra Asien, medan kostnaden för US säkert är mycket lägre....

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jo, man ska ju vara medveten om att vi är en egendomlig samling människor, och att majoriteten av USDM-medlemmarna INTE sitter och åker First hela tiden Europa-Asien :D

Business US-Europa kostar ju lika mycket i miles som First Europa-Norra Asien, medan kostnaden för US säkert är mycket lägre....

Mvh
/NotRyan

Jänkarna och kanadensare (eller andra som har miles) kan åka First class jorden runt (North America - via Europe - North Asia - North America v.v.) för 120.000 miles.
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Ser man på, jag har precis som Dr. Miles fått mailet om Gold Preferred. Har aldrig flugit med US Airways men har köpt i poäng till mitt pendlande CPH-BNE. Jag tror jag köpte 400 000 poäng förra året under deras kampanjer. Bra att Dr. Miles kollade på kontot och avsändaren ser legitim ut. Då blir man One World Sapphire efter 31/1. Eller snarare dubbel safir då jag redan har status via mitt Qantas Gold. Jaha då får man försöka lista ut om det skall påverka resvanorna på något sätt. Ett angenämt problem.
 

Dr. Miles

Expert
US Airways skrev:
Although we'll maintain our separate loyalty programs – Dividend Miles and AAdvantage – for some time, we're excited to offer you select benefits when traveling on American.
Det låter som om sammanslagning av två programmen (US Airways Dividend Miles och American Airlines AAdvantage) kommer inte att ske så fort. I så fall kommer man kanske att kunna boka en bonusresa inom oneworld med nuvarande tabellen. (önsketänkande :))
 
Toppen