Senaste nytt

Har någon sett reor från USA med SAS

nissefalk

Medlem
Jag behöver en mileage run (12,000 bas poäng) med SAS innan 28e Februari för att behålla guld men är i USA från nu tills dess, har någon sett reor från USA till Scandinavien med SAS, just nu hittar jag inga bättre priser än runt 780 USD.

Alternativet är ju förstås ett AMX SAS Elite kort för att får 20,000 bas poäng men vore trevligare att flyga om man kunde hitta en biljett för under 4,000kr.
 

palmen

Moderator
Jag behöver en mileage run (12,000 bas poäng) med SAS innan 28e Februari för att behålla guld men är i USA från nu tills dess, har någon sett reor från USA till Scandinavien med SAS, just nu hittar jag inga bättre priser än runt 780 USD.

Alternativet är ju förstås ett AMX SAS Elite kort för att får 20,000 bas poäng men vore trevligare att flyga om man kunde hitta en biljett för under 4,000kr.
Du kan nog glömma att hitta något under 4000 från USA med SAS. Var kampanj för någon vecka sedan där priserna var 500$ tur och retur och det är mig veterligen det billigaste som varit förutom när de öppnade Los Angeles och Miami och hade enkelresor för typ 100$.
 

jsn

Medlem
Du tjänar baspoäng även med andra Star Alliance bolag, så leta även hos dessa, men utväxlingen är sämre med dem.
 

Dr. Miles

Expert
Jag behöver en mileage run (12,000 bas poäng) med SAS innan 28e Februari för att behålla guld men är i USA från nu tills dess, har någon sett reor från USA till Scandinavien med SAS, just nu hittar jag inga bättre priser än runt 780 USD.

Alternativet är ju förstås ett AMX SAS Elite kort för att får 20,000 bas poäng men vore trevligare att flyga om man kunde hitta en biljett för under 4,000kr.
Som @palmen skriver, du får glömma en billig biljett mellan USA-Europa med avresa från USA.
Endast bränsletillägg (flygskatter ej inräknade) kostar det minst 496 USD på SAS biljetter, vilket är ca 4.600 SEK med dagens kurs.
Om man har anslutningsflyg inom Norden/Europa blir det ännu mer.

Kod:
SK YQ surcharge (YQ)
US$496.00

Om du inte får någon mistake fare* eller fuel dump, lär det inte att hitta någon billig SAS biljett under 5.000 SEK inkl. skatter.

*SAS hade enkelbiljettskampanj från USA tidigare så det kan vara något om du kan kombinera med en resa från Europa.
 

Homer

Medlem
USA.jpg


* Fares are round-trip incl. government taxes, fees and airline- imposed charges. Additional baggage fees may apply. SAS Go price example is based on travel originating from Miami. SAS Go prices apply for travel between January 15 and March 31, 2017. SAS Plus prices fr. $670 return apply for travel between January 10 and May 31, 2017.
 

nissefalk

Medlem
tack @Homer , det var en del bra priser där men tyvärr kostar det lika mycket att ansluta från Phoenix där jag är, får hoppas att guld suporten har rätt så att jag får behålla mitt guld kort tom 2018 och dessutom att Florence dealen inte blir avbokad så kan det bli guld på nästa intjängs period istället
 
Toppen