Senaste nytt

Har någon på forumet flugit Concorde

khybner

Medlem
@Tommy , vad kostade en biljett LHR-JFK när det begav sig?

Jag åkte några gånger i slutet av 90-talet, då det som Tommy skriver fanns erbjudanden. Om man hade en Club World-biljett kunde man uppgradera ena vägen för 2600 kr.

Passade även på 1999 då som någon nämnde BA hade erbjudande om man åkte 8 Club Europe/World legs så fick man tillräckligt med poäng för en Concorderesa. Två jobbresor till Amsterdam respektive Berlin fick gå med BA via London och vips så hade man 8 legs. På den tiden hade BA också spouse discount så fru khybner betalade 25% av biljettpriserna så helt plötsligt hade vi två resor :)
 

khybner

Medlem
Det var första resan med concorde, därefter fick vi möjlighet att flyga denna fantastiska maskin till JFK flera gånger.
På den tiden blev man mött vid gate på LHR och eskorterad till Concorde loungen med orden, Welcome Sir You are booked on the rocket today.
Och även direkt access till planet från Concorde room.
 

khybner

Medlem
Bjuder på en bild av vinlistan från -99 som jag hittade i gömmorna.

IMG_5754.JPG
 

RickardG

Medlem
Jag har inte åkt själv, men testade en guidad tur på Intrepid-museet i NYC förra året. Då fick man detaljstudera planet både utifrån och inifrån i en liten grupp, inklusive besök i cockpit m.m.
Rekommenderas!
 

Palazzi

Medlem
1996 åkte jag och @Tommy med fruar från Arlanda till Paris i ett blå Pepsi målat Concorde plan från Air France.

Planet var på turné för att bjuda deras kunder samt press på en tur på varje ort.
Istället för att gå tom till Paris sålde Air France biljetter med Concorde till Paris, övernattning på Hotell Concorde
samt business hem med Air France dagen efter för 5500:- SEK/stycket - Ett fynd!

Champagne, canapéer samt Pepsi bjöds på innan ombordstigning vid gaten på Arlanda.

Planet körde efter start rakt västerut över Norge för att sen över havet komma upp i hastighet.

Visa bifogad bild 35038

Visa bifogad bild 35039
Visa bifogad bild 35040

Jag stod o kollade när ni lyfte (eller landade...är osäker) :) !!

Är långt ifrån en plane spotter, men i ungdomens dagar var Concorde (speciellt i Pepsifärger) något spektakulärt att skåda
 
Toppen