Senaste nytt

Har någon nyligen bokat Etihad F med AAvantagepoäng?

henrik l

Medlem
Sitter och skall boka en en Etihad F, bl a, AUH-LHR. Agenten i Sydafrika lyckade inte hitta det jag ville jag, trots att det visas på platser i F på "guest seats" på Etihads hemsida. Detta har tidigare varit en bra indikator. Någonstans ringer det en klocka om att de var tvungna ta en omväg i systemet, som inte alla agenter kände till. Men jag kan minnas fel.

Jag har även för mig att dom har kunnat mata in sträcka för sträcka med flightnummer? Men fick hon lägga upp hela rutten innan hon kunde välja flyg.

Hur som helst. Någon som lyckats med en bokning?
 

Dr. Miles

Expert
Sitter och skall boka en en Etihad F, bl a, AUH-LHR. Agenten i Sydafrika lyckade inte hitta det jag ville jag, trots att det visas på platser i F på "guest seats" på Etihads hemsida. Detta har tidigare varit en bra indikator. Någonstans ringer det en klocka om att de var tvungna ta en omväg i systemet, som inte alla agenter kände till. Men jag kan minnas fel.

Jag har även för mig att dom har kunnat mata in sträcka för sträcka med flightnummer? Men fick hon lägga upp hela rutten innan hon kunde välja flyg.

Hur som helst. Någon som lyckats med en bokning?
Prova att ringa till AAdvantage kundtjänst i Australien.

Kod:
Country		Phone		Hours (local)
Australia	02-9101-1948	24 hours
Reservations and ticket changes − Contact American − American Airlines
 

henrik l

Medlem
Hmm, lite underligt, ringde nyss via det svenska numret och hamnade som förväntat på Fiji. Det fanns tillgänglighet AUH-CDG, exakt samma guest seats som jag såg på Etihads sida, men dom såg inget till LHR samma dag, fast det var synligt på Etihads hemsida. Hmm, måste pusslas vidare:confused:
 

lillemannen

Medlem
Vet någon hur lång tid det brukar ta för att få en bekräftelse från Ethiad/AA när man bokat first med aadvantage poäng?
Mina står fortfarande på on request efter snart 48 h
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Platser hittade jag massor av och agenten med. Jag brukar ringa tidigt på morgonen med svenska nr.

Svarar mig själv nu. Fick en av pnr bokningarna bekräftat och biljettnr sin-auh /auh-lhr i first för två personer
 
Last edited:
Toppen