Senaste nytt

Har någon lyckats boka 2-4-1 till San Francisco?

Dr. Miles

Expert
Nu verkar det ju som att det finns folk här som lyckats boka bonusbiljetter till san fransisco. Det man inte får glömma är att SAS bara flyger dit från CPH och att det dessutom (förmodligen) är det populäraste resmålet just nu.

Det vore konstigt om man körde med halva kärran bonusbiljetter bara för att vara snälla med oss eurobonus-folk. Det kommer säkert lugna ner sig om ett tag och dessutom kommer de helt säkert börja flyga mer till västkusten när det börjar rulla in nya&fler long-haul-plan.

Min tanke iallafall.
Jag har förståelse för SAS inte släpper Business class award plats(er) på en flight som är välbokad men inte för flighterna med många lediga platser nära avgång.

De har flighterna har de minst 9 Business class platser lediga och det är inte så sannolikt att de kan fylla upp planet med endast betalda biljetter.

Screenshot20130821_1.png
Screenshot20130821_2.png
Screenshot20130821_3.png
Screenshot20130821_4.png

Förutom på den 24:e har de lediga platser i Economy class samt Economy Extra (Plus) så tror jag inte att SAS behöver att köra OpUp på dessa flighter.
 

Alf

Medlem
Nu verkar det ju som att det finns folk här som lyckats boka bonusbiljetter till san fransisco. Det man inte får glömma är att SAS bara flyger dit från CPH och att det dessutom (förmodligen) är det populäraste resmålet just nu.

Det vore konstigt om man körde med halva kärran bonusbiljetter bara för att vara snälla med oss eurobonus-folk. Det kommer säkert lugna ner sig om ett tag och dessutom kommer de helt säkert börja flyga mer till västkusten när det börjar rulla in nya&fler long-haul-plan.

Min tanke iallafall.

Jag sa inte att hälften av platserna skulle vara bonusbiljetter utan ett par platser i varje klass. Det Dr Miles visar styrker ju detta med tillgängliga platser. Dom måste ju inte sälja alla.
 

Homer

Medlem
Under lång tid var det omöjligt att hitta 2 platser till NRT, 1 fanns alltid aldrig 2 (det finns flera trådar om detta), nu är det inga som helst problem att hitta 2.
Vad berodde det på? IT-inkompetens eller medveten strategi från SAS?
Det kan ju vara samma anledning som gör att det nu inte släpps några platser till SFO, men ganska ofta från.
 
Toppen