Har någon flugit med Hainan Airlines?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Martin Björnström, 29 Augusti 2011.

1. Jag såg att Skytrax listar Hainan Airlines som "5 star airline" i nivå med Singapore Airlines. Tillåt mig viska "någon måste fått pengar för detta". Hur mycket vet ni om flygbolaget?

Skytrax:
    Hainan Airlines official 5-Star Ranking | SKYTRAX

Hemsida:
    Hainan Airlines International

Flotta:
    http://global.hnair.com/en/classlist.php?id=Hainan_Experience/Whats_Onboard/Our_Fleet.html

Privat Mercedes Limo färd ingår i Peking:
    Hainan Airlines

1 person likes this.
  2. Jag flög med dem mellan Beijing och Sanya några år sedan.

Precis som andra kinesiska flygbolag, de tar inte hand om sina passagerare vid försenat flyg. :mad:
    Efter säkerhetsbälte-sign hade slocknat, började flygvärdinnorna köra försäljningsrunda av olika souvenirer samtidigt som de delade drinkar och kakor.

Jag kan garantera att de inte är närheten av Singapore Airlines eller Asiana Airlines nivå.

1 person likes this.
  3. Caspian

Caspian Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Garanterat inte i nivå med SQ, inte ens med SK. Har flygit med de i Kina ett antal gånger i F klass. Min kompis flög BUD-BJS i C-klass, men han tar SK nästa gång.

4. Rustscheff

Rustscheff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom Skytrax går efter antal röstande kanske det spelar en liten roll att Kina i dag har ca 1.4 BILJONER invånare och lilla Hainan som sådant lika mkt som Sverige...Var femte invånare på jorden är Kines... Ö h t är Skytrax IMHO ofta litet "konstig" i sin värdering. F ö är 7 av de fyrstjärniga bolagen också kinesiska (fastland eller Taiwan)...
    Jag håller ÄNDÅ med Björnström och övriga på forumet...

Last edited: 29 Augusti 2011
    1 person likes this.
  5. Det var ungefär vad jag misstänkte :)

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du menar väl ändå miljarder? :)

7. Det vore intressant att veta hur Skytrax intäktskälla ser ut.
    Eller kör de IOC(Internationella olympiska kommittén) modellen? ;)

8. Last edited: 21 Juni 2012
  9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En bekant till mej som flugit i Förenade Arabrepubliken påstod att samma gällde med QATAR och SKYTRAX, dvs att QATAR köpt sej sina stjärnor på något sätt.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skytrax är en enda stor bluff. Ibland kan de dock råka ha rätt, men det kan hända även när jag spelar på lotto...

Jag skulle säga att jag tror mer på det som står i Aftonbladet än det jag läser på Skytrax normalt sett.

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!