Senaste nytt

Har någon flugit Lufthansa Boeing 747-8?

MarcusC

Medlem
Skulle väl ta frukost i FCT vid 8-9 tiden. Därefter softa lite så kanske du orkar med lite enklare lunch/desserter..med tillhörande dryck innan avgång. Sen ska du ju ha lite plats kvar för ombordservicen :)
 

GE90

Medlem
Dum fråga av en newbie på forumet,,,, jag har ju bara EBS å inget M&M kort. Flyger ju huvudsakligen SK från min byhåla i Finland.
(LH har inte ens codeshare med SK från andra dest än HEL i Finland)
Vad blir poängintjäningen i F på LH? Alla här flyger ju oftast F med miles och här sitter man med en BETALD biljett i F......?????
I mina ögon vill jag nu sätta alla poäng på SK kontot så är ju guldet säkrat fram tills 2014.

Har 7 separata bokningar på olika Hilton denna resa så det är 7 stays på 10 dagar..:)
 
Enligt ett annat forum har LH avbeställt den femte 747-8. Den kära jumbon har nog svårt i konkurrens med A380 och nya 787. Under 2012 fick Boeing endast EN nettoorder på en 747...
 

GE90

Medlem
Enligt mina uppgifter var den 5:e maskinen ett test/cert plan. LH har valt att nu ta 19 maskiner och avvakta med den 20:e. Vad som händer med denna är oklart. 5:e maskinen levereras från Everett den 31 januari 2013 reg D-ABYG. (D-ABYE levereras således inte)
 

cmj

Medlem
Enligt mina uppgifter var den 5:e maskinen ett test/cert plan. LH har valt att nu ta 19 maskiner och avvakta med den 20:e. Vad som händer med denna är oklart. 5:e maskinen levereras från Everett den 31 januari 2013 reg D-ABYG. (D-ABYE levereras således inte)

Den "femte" använder Boeing som testflygplan och leveransen skulle bli försenad med 2,5år, därför valde Lufthansa att avbeställa den.
 
Lufthansas nya stolar

Är det någon som har en aning om när man uppgraderar de gamla Lufthansa business-stolarna på A380 till de nya som finns på 747-8, dvs. full-flat?
 
Last edited:

joemume

Medlem
Har någon här på BusinessClass.se flugit med nya Boeing 747-8? Hade varit kul att höra kommentarer - särskilt från en erfaren resenär som spenderat mycket tid på gamla 747-400.

FRA-IAD i F med LH418 (B747-8i) den 29/12. Återkommer med en trip report efter det. Även F med LH A380 från IAH till FRA på returen, kan bli en bra tur. :)
 
Last edited:

gusten

Medlem
Åkte FRA-DEL i en 747-8 i C nu i Oktober. Fräsch och fin kabin, med trevlig belysning. Lite svårt att vänja mig vid att stolarna är vinklade in mot varandra. Det går väl an när man känner grannen, med med en främling känns det lite märkligt. Alltid haft 747 som favorit och den här gjorde mig inte besviken. Satt och beundrade motorerna, som ju är i samma mått som en bättre stadsbuss. Maffiga.
 
Toppen