Har någon flugit Lufthansa Boeing 747-8?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Martin Björnström, 23 November 2012.

1. Har någon här på BusinessClass.se flugit med nya Boeing 747-8? Hade varit kul att höra kommentarer - särskilt från en erfaren resenär som spenderat mycket tid på gamla 747-400.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du en posting-run ikväll Martin, eller har du bara tråkigt? :)

3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inget på TV ikväll? Bjornstrom on fire tonight. Dunkar upp 4 trådar på en kvart

4. Haha, har ni inget bättre för er än att kommentera det ;)

(njuter av barnvakt hos farfar och farmor i Göteborg, frun på konferens - fri surfning ikväll, inte varje dag!)

5 personer gillar detta.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är svårt att inte notera när du helt plötsligt börjar posta som en galning. Det händer ju inte varje kväll numera... ;)

3 personer gillar detta.
  7. Nä, det är andra tider. Men i Januari så är det slut med pappaledigheten. Har haft noll (0!) intercont-flighter under 2012. Blir rätt många redan i Januari ;)

3 personer gillar detta.
  8. FT99

FT99 Medlem

Jag har flugit 748an FRA-BLR-FRA. Satt längst fram på övra våningen båda flighter. Tycker nya kabinen är fräsch och bra, och sätet är riktigt trevligt. Nytt förvaringsutrymme längs sidan i kabinen var bra. Betydligt bättre att sova i nya sätet, jag sov enkelt 8h på hemresan. Min grannes fötter hamnade dock i min 'fot-lucka' én gång under sömnen.

Inte lika enkelt att hitta bästa platsen som i 744an, där var jo rad 1-4 favoritplatserna (allra helst rad 1 för mig). Övra våningen i 748an är bra, dock finns en toalett längst fram som störde lite där jag satt. Och mitten-raden på nedra våningen har bredare armstöd mellan säterna, så det är nog bästa platsen ifall man åker ensam.

9. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hoppas kunna testa den i First tidigt nästa år. Skall man sitta på rad 1 eller 2 (Lufthansa)?

10. Om allt går enligt plan(en) sitter jag på LH418 FRA-IAD på lördag 5/1 i F. Har bokat 2K, verkar som jag blir ensam därfram..
    Märkligt nog heter min connection från IAD till MCO lustigt nog UA419 :p
    Det hade ju gått en nonstop FRA-MCO 346 med gamla F men den verkar ha kass IFE osv så det fick bli en upplevelse via IAD
    istället! Hur dags skall man söka sej till FCT? Anländer kvällen innan för att avnjuta Hilton och flighten går 12:35 så man hinner
    väl med en hel del upplevelser på en lördagsförmiddag hos dem :)

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!