Senaste nytt

Har min tjej råkat boka en error rate?

Tjaeng

Medlem
ShangriLa2.png


Har börjat försöka få överblick av kommande resor nu när sommarsemestern är slut. Jag minns att hon sa att hon hade fått ett bra pris på Island Shangri-La. Men detta kan ju bara inte stämma? 100kvm svit, inkl frukost, 14000 för 4 nätter?! Det är billigare än vad ett vanligt rum kostar när jag går in och kollar booking.com nu. Vi har varit i HK två gånger tidigare under de senaste 12 mån och jag har aldrig betalat mindre än 3000 HKD/natt för ett rum (King executive på Conrad).

Behöver jag oroa mig för att det här är något lurt och skaffa en backup-plan eller ska jag vara nöjd över lyckosam bokning?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Booking.com verkar att ha sålt Exucutive Suite på detta hotell för ungefär liknande pris (15.628 SEK)till andra också.
Jag kollade priser av 19 - 23 jan 2018.


Screenshot20170921 01 BK.png
 

Agö

Medlem
Visa bifogad bild 67687

Har börjat försöka få överblick av kommande resor nu när sommarsemestern är slut. Jag minns att hon sa att hon hade fått ett bra pris på Island Shangri-La. Men detta kan ju bara inte stämma? 100kvm svit, inkl frukost, 14000 för 4 nätter?! Det är billigare än vad ett vanligt rum kostar när jag går in och kollar booking.com nu. Vi har varit i HK två gånger tidigare under de senaste 12 mån och jag har aldrig betalat mindre än 3000 HKD/natt för ett rum (King executive på Conrad).

Behöver jag oroa mig för att det här är något lurt och skaffa en backup-plan eller ska jag vara nöjd över lyckosam bokning?
Låter som pris för en natt.
 

Agö

Medlem
Kikade vad hotellet skulle ha själva via bokning på hotellets sajt: 33 320 HKD för dessa fyra nätter...
 

mha321

Medlem
Det är ju svårt att avgöra så här i efterhand om det faktiskt vare en error rate, eller bara en promotion rate som var planerad.

En intressant fråga vore ju om rum med den kostnaden försvann från webbsiten omedelbart efter att de bokats. Då kan man ju gissa (men bara gissa) att det var en planerad promo rate som hade ett begränsat antal rum (kanske bara 1). Det man jämför med nu på siten är ju ett helt annat läge eftersom det är ett annat antal rum som är bokade.
 
Toppen