Senaste nytt

Har kabinpersonal koll på resenärens status och biljettyp?

sweflyer

Medlem
LH såg inte revenue/award när jag reste i first med dem för ett par år sedan. Anledningen att jag vet det är att de var bestörta över att jag inte hade något FFP alls i min bokning och de därmed trodde jag skulle gå miste om en massa poäng!
Qatar såg i manifestet att jag inte hade något program inlagt och ville att jag skulle gå med i deras program.
Detta är i grunden bra service tycker jag. Reser man i premiumkabin som bör generera poäng tycker jag att kabinpersonalen borde tipsa om att gå med i FFP om de inte ser något inlagt
 

David

Medlem
Air China CKG-HKG 23/12 såg att jag var *G iaf. Mer än så vet jag inte, tänkte inte på att fråga då jag inte läst denna tråden förrän nu...
 

agehall

Medlem
BA kan nog se det mesta på sina iPads. I deras fall handlar det mer om ifall de läser informationen eller (oftast) inte.
 

jumbooze

Medlem
När jag flög EVA Air så gick jag förbi gallley på vägen av planet och där hängde manifestet, det stod EBD på mig och deras egna guld/diamond var inringade så jag antar att det är deras sätt att se och komma ihåg vem som ska få extra fokus
 

Fredrik

Medlem
När jag flög BA F så fick jag en känsla av att de såg vilken typ av biljett jag hade - i detta fall en award.

Varför är det intressant om det är award, betald eller full fare?

Det borde inte vara intressant. Jag tolkar den här tråden som att folk vill veta om det spelar roll.
 

Dr. Miles

Expert
När jag flög BA F så fick jag en känsla av att de såg vilken typ av biljett jag hade - i detta fall en award.

Varför är det intressant om det är award, betald eller full fare?
Det borde inte vara intressant. Jag tolkar den här tråden som att folk vill veta om det spelar roll.
En viss Thomas påstod att han har minsann fått bättre service för han flög med en betald biljett.
Personligen tycker jag att det är en placeboeffekt. ;)

Kabinpersonalen på Cathay Pacific flight till Tokyo sa att det är ingen skillnad i servicen ombord oavsett om man reser med en betald biljett eller med en bonusresabiljett.
 
Toppen