Har köpt en del Air Baltic-biljetter, vilket bonusprogram blir bäst?

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Budgetresenär, 12 April 2014.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har köpt en del Economy Basic flygbiljetter (de allra billigaste) med Air Baltic till sommaren och undrar vilket frequent flyer program som ger mig mest värdefulla poäng för dessa flygningar? Deras eget program, PINS, verkar vara ett skämt och hos SAS får jag 150 poäng/leg, vilket ju inte är så mycket.

2. Heja

Heja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Observera att EuroBonus-poäng enbart ges på sträckorna Riga till/från Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Inga poäng på övriga linjenätet. Känner inte till om de är med i något annat program.

3. Finns mig veterligen inga samarbeten som ger poäng från Air Baltic längre, förutom Eurobonus (bara från Skandinavien till Riga t/r).

Bolagets egna bonusprogram är innovativt, men då man numera får poäng baserat på inköp i euro, så är det svårt att få ihop någon väsentlig summa.

Trots att bolaget har en massa codeshares har man inga samarbeten när det gäller intjäning/spenderingar av poäng. Möjligen kommer det om Etihad får för sig att köpa en större andel av bolaget - de samarbetar ju redan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!