Har jag räknat rätt ? Poängintjäning Eurobonus

Diskussion i 'Kreditkort' startad av JimmyH, 22 Januari 2016.

1. JimmyH

JimmyH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nybliven EBG och har funderat på hur jag ska maximera det här med poäng intjäningen utan att reta upp kortutgivarna :rolleyes:

1.Diners (0 kr år 1) ger 4000 extra poäng i bonus om man använder kortet en gång innom 30 dagar , låt säja att jag handlar för 500, totalt blir det då 4100 poäng för 500kr.

2.Sas MC (197.5 kr åt 1) ger även det 4000 extra poäng i bonus men kräver 3 köp innom 30 dagar men för enkelhetens skull säj att jag handlar för 500 , totalt blir det 4050 poäng för 700kr.

3.Amex Elite (4000 kr i årsavgift) ger 20000 baspoäng + 18000 extra poäng (vid värvning) kräver ett minimum av 20000kr i inköp första 30 dagarna , totalt blir det 42000 poäng för 24000kr.

Total poäng intjäning enligt ovan blir då 50150 vilket ger ca 2 poäng per kr.
    Nackdelen är att man knappas kan göra om det dom närmsta åren men o andra sidan så har jag klarat mig bra utan korten ovan :cool:

Helt omöjligt borde det inte vara att nå en Amex spend på 150000 för att nå den åtrvärda 2-4-1 vouchern, då blir det i stället 76150 poäng och med fullt utnyttjad voucher 0.9 poäng per kr.

Har jag räknat rätt ?
    Förutom risken att inte få behålla korten Diners och SAS MC , gör jag något fel ?

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2) SAS MC ger bara utbetalning i fasta belopp har för mig att det är varje 500 p så du får 4000 så du kan antingen handla för 5000 eller 3 köp på 5 kr.

3. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    3) Baspoängen för Amex Elite är enbart statusgrundande och går ej använda till annat. Så med värvningsbonus kan du låtsas att du får 18000 "vanliga" baspoäng att använda samt 2000 extra statusgrundande poäng som ej går att lösa in. Hängde du med?

agehall gillar detta.
  4. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som EBG är såväl SAS Diners som SAS Mastercard gratis.

Dreamliner och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!