Senaste nytt

Har jag gått miste om Hilton HHonors poäng ?

Impendill

Medlem
Det tog 3 veckor för Hilton att ge mig 3x poängen istället för dubbla.

Jag var tydligen anmäld till en mängd olika kampanjer svarade de på mail och varje gång jag svarade tillbaka fick jag en ny "handläggare" och fick börja om från ruta 1.

Till slut hotade jag med att lämna Hilton för alltid och då fick jag in 68.000 poäng på direkten och en ursäkt.

Jag har nu 338.000 poäng och när jag bränt dem ska jag satsa på en annan hotellkedja för jag tycker inte om att det strular.
 

agehall

Medlem
Jag var tydligen anmäld till en mängd olika kampanjer svarade de på mail och varje gång jag svarade tillbaka fick jag en ny "handläggare" och fick börja om från ruta 1.

Det har sagts flera gånger i olika sammanhang till olika personer att man ska ta det lite lugnt men många här hetsar ju som sjutton och då blir det sådär. Det är väldigt sällan poäng inte kommer in, bara man väntar en bra stund. Börjar man bråka med kundtjänst direkt varje överföring inte skett omedelbart kan det ta ännu längre tid.

Jag har nu 338.000 poäng och när jag bränt dem ska jag satsa på en annan hotellkedja för jag tycker inte om att det strular.
Om det är ditt enda klagomål på Hilton så kommer du nog inte att tycka att det fungerar bättre någon annanstans heller. Det är ett mycket större problem att de skönker bort HHD som om det vore leksaker i ett Happy Meal och att det därmed blir märkbart sämre behandling av alla statusinnehavare.
 

Impendill

Medlem
Det har sagts flera gånger i olika sammanhang till olika personer att man ska ta det lite lugnt men många här hetsar ju som sjutton och då blir det sådär. Det är väldigt sällan poäng inte kommer in, bara man väntar en bra stund. Börjar man bråka med kundtjänst direkt varje överföring inte skett omedelbart kan det ta ännu längre tid.


Om det är ditt enda klagomål på Hilton så kommer du nog inte att tycka att det fungerar bättre någon annanstans heller. Det är ett mycket större problem att de skönker bort HHD som om det vore leksaker i ett Happy Meal och att det därmed blir märkbart sämre behandling av alla statusinnehavare.

I mitt fall hade de gjort fel med poängen. De rättade till det men glömde trippelpoängen.
De var sedan jobbiga att få.


De andra klagomålen tog jag i kompensationstråden för hotel.
 

Impendill

Medlem
Är det någon här som råkar ut för att man får sina poäng postade efter en vistelse och sedan någon dag efter så försvinner dem igen från kontot?

Bodde 5 nätter precis på double tree och fick in poäng för vistelsen. Två dagar senare var allt borta och det står 0 i aktivitetslistan.
 
Fick precis svar från Hilton efter att ha eftersökt mina poäng enligt "boka via appen och få 3x poängen".
Jag gjorde nyligen 4 bokningar. I två av fallen är jag inte hundra på hurvida jag verkligen bokade via appen eller ej, men i två fall är jag HELT säker.

Så idag kom alltså svaret:
Du får inga poäng för du bokade inte via appen.

Alltså jag blir vansinnig!
Precis som när det gäller strulet med poängen i SAS-portalen så verkligen HATAR jag när jag inte får poäng jag borde få och som jag har rätt till. Nu för tiden har jag börjat skärmdumpa och filma alla kampanjköp jag gör, för att kunna bevisa att jag visst har gjort som man ska, men ska det verkligen behövas?

Varför utlovas poäng hit och dit, när sedan deras system för det hela är så bristfälliga att det sen inte syns att man ska få extra poäng??

Tilt!!
 

Impendill

Medlem
Fick precis svar från Hilton efter att ha eftersökt mina poäng enligt "boka via appen och få 3x poängen".
Jag gjorde nyligen 4 bokningar. I två av fallen är jag inte hundra på hurvida jag verkligen bokade via appen eller ej, men i två fall är jag HELT säker.

Så idag kom alltså svaret:
Du får inga poäng för du bokade inte via appen.

Alltså jag blir vansinnig!
Precis som när det gäller strulet med poängen i SAS-portalen så verkligen HATAR jag när jag inte får poäng jag borde få och som jag har rätt till. Nu för tiden har jag börjat skärmdumpa och filma alla kampanjköp jag gör, för att kunna bevisa att jag visst har gjort som man ska, men ska det verkligen behövas?

Varför utlovas poäng hit och dit, när sedan deras system för det hela är så bristfälliga att det sen inte syns att man ska få extra poäng??

Tilt!!

Jag upplever sammma problem som du.
Förde en diskussion med dem i flera veckor där de bad om att få se hotellnotan gång på gång.

Varje gång jag mailade fick jag ett nytt svar från en ny "handläggare". Till slut tröttnade jag och skrev till dem via messenger/Facebook att jag väljer bort Hilton i framtiden. Då kom 100.000 poäng in på direkten och en ursäkt.
 
Jag upplever sammma problem som du.
Förde en diskussion med dem i flera veckor där de bad om att få se hotellnotan gång på gång.

Varje gång jag mailade fick jag ett nytt svar från en ny "handläggare". Till slut tröttnade jag och skrev till dem via messenger/Facebook att jag väljer bort Hilton i framtiden. Då kom 100.000 poäng in på direkten och en ursäkt.

Jag mailade dom idag då jag trots löfte om att få fortsatt Guld status, fick ett mail som sa att jag dessvärre inte kvalificerade mig.
Passade på att ta upp tre andra ärenden som har tillkommit (saknade poäng, inte fått återkoppling på "synpunkter" samt beröm till Hilton CPH).

Fick svar lite senare. Det enda dom bemödade sig att svara var att jag skulle bortse från deras senaste mail.

Inte ens det faktum att jag nämnde att jag kommer öka mina hotellnätter till ca 150/år (från nuvarande 20/år) from. mars, verkade få dom intresserade.
Antar att jag därmed gör bäst i att hålla mig till Club Carlson i fortsättningen.
 

Gus

Medlem
Hur är det nu med att boka poängstay hos Hilton?

1. Om jag bokar en natt på Hilton (via appen) och betalar endast med poäng så får jag ju inga baspoäng. Men får jag bonuspoängen?:
-Diamond myway bonus: 1000 poäng
-2017 app-bonus: 500 poäng

2. Vad gäller om jag bokar ett rum med tex 10 000 poäng och 60 USD. Får jag då både baspoäng baserat på 60 USD samt ovan nämnda bonuspoäng?

3. Vad gäller om jag bokar en poängnatt på Hampton by Hilton? Ska man då få de 250 poängen som en stay på Hampton by Hilton ger? Och ska man få app-bonus?
 
Toppen