Senaste nytt

Har jag gått miste om Hilton HHonors poäng ?

Senator

Moderator
Hilton är helt baserat på kalenderår
Eurobonus är inte kalenderårbaserat
Är det så, även om förra guldstatus uppnåddes i juli? Tänker på hur det fungerar med EB där datum/kvalificeringsperiod är tydligt specificerat.

Nu kan inte jag alla program, men EuroBonus är mer undantaget. De två program jag känner till som INTE kör kalenderår är SAS EuroBonus samt British Airways Executive Club. Starwood, Marriott, Hilton, Lufthansa Miles & More, United Mileage Plus, American Advantage är alla baserat på kalenderår:
 

agehall

Medlem
Club Carlson har också period baserad intjäning. Mitt kvalificeringsår är från förste mars till siste februari.
Är du helt 200% säker på det? Jag är ganska säker på att de baserar allt på kalenderår men har lite eftersläpning på när de nedgraderar folk etc just för att man ska ha tid på sig att retroregistrera sista stays utan att trilla ner om man är på gränsen.

Edit: En snabb titt i deras T&C visar att du har fel. De baserar allt på kalenderår.
 
Jag har inte läst deras t&c men både hemsida och app påstår februari som brytdatum.
4fa6b012ff02ec1b8fdf0fd89acc8648.jpg
 

agehall

Medlem
Det är otroligt vanligt att man släpar ett antal månader med att flytta ned folk. Skulle snarare säga att det är ovanligt att man trillar ner exakt samtidigt som brytpunkten för intjäning sker - då får man ju en massa jojjo-effekter för folk som ligger på gränsen och det är bara onödigt.
 
Det är otroligt vanligt att man släpar ett antal månader med att flytta ned folk. Skulle snarare säga att det är ovanligt att man trillar ner exakt samtidigt som brytpunkten för intjäning sker - då får man ju en massa jojjo-effekter för folk som ligger på gränsen och det är bara onödigt.
Instämmer. Har skrivit till deras customer support och bett om nåd. Får se om mitt oförstånd gör att de har förbarmande.
 
Toppen