Senaste nytt

Har jag en adekvat setup för min poängintjäning?

Bamse35

Medlem
Med kort varsel kan det absolut vara bra värde i att boka awardbiljetter, men för 16k kommer du ofta tur och retur Sverige-USA på en betald biljett om du har lite framförhållning. Och att jämföra med vad en enkelbiljett kostar är bara löjligt - de är snordyra och ingen vettig människa köper dessa utan köper en T/R och struntar i att flyga returen.

Problemet med awards är att det är så svårt att planera någonting - man vet aldrig om det kommer att finnas plats när man vill åka och man måste vara extremt flexibel. Reglerna för uttag kan även ändras när som och därmed är det riskabelt att sitta på för mycket miles allt för länge. För några år sedan var det dessutom MYCKET mer attraktivt att köpa LifeMiles, så många av oss jämför med dessa tider och då är det väldigt oattraktivt med nuvarande prisläge.

Okay, jag förstår vad du säger, och visst är det ett dåligt exempel att jämföra med vad en enkelbiljett kostar. För mitt resemönster passar dock awardbiljetter som handen i handsken. En annan sak, när du säger att man struntar i att flyga returen och gör sådant upprepade gånger, kan man inte bli på ond fot med flygbolaget då? Jag läste om så kallad "throw away ticketing", men det kanske syftar mer på när man struntar i sista leget på en och samma resa.
 

agehall

Medlem
En annan sak, när du säger att man struntar i att flyga returen och gör sådant upprepade gånger, kan man inte bli på ond fot med flygbolaget då?
Jo det kan hända, men innan du ska nog resa en 10x det du gör nu och göra det varje gång för att du ska behöva oroa dig.
 
Toppen