Senaste nytt

Har flygbussarna slutat ta emot American express?

Moco

Medlem
Amex är nu borttaget som betalningssätt på Flygbussarnas sida så får bli PayPal framöver.

Först svarade de att det var något strul på Dibs-sida, och sedan försvann alternativet.

Jag antar att det är snålhet som ligger bakom och att det har skurit sig någonstans. Som EuroBonus-partner är det ju onekligen lite konstigt att de inte tar kortet, och frågan är om/vad SAS ställer för krav på dem? Samtliga co-brandade kort borde ju funka hos partners.
Paypal är riktig dynga, så det är inte ett acceptabelt alternativ å min mening.
 

olo

Medlem
Även jag passade på att fråga, så att kundtjänst förstår att detta är något som erfterfrågas:
[...]Om du försöker köpa din biljett online på vår hemsida har vi tillsvidare behövt ta bort betalsättet med Amex då vi har tekniska problem med DIBS. Vi hänvisar tillsvidare till köp med annat kort eller betalsätt.

Om du köper din biljett ombord på bussen har vi nyligen installerat ett nytt biljettsystem och jag vet att det har varit struligt med Amex-betalning där också. Vi jobbar på att lösa det problemet så fort som möjligt.
Hade man fått Eurobonuspoäng ombord hade det ju inte varit några problem...
 

Martin Gren

Medlem
Hörde en förare diskutera detta med en passagerare i måndags. Hen påstod att det var ett "tillfälligt" fel med betalningarna och hade varit så i tre veckor. Föraren tyckte också att "man kunde prova att använda kortet (ombord då antar jag eftersom det inte funkar online) för man vet ju aldrig när det är fixat".
 

Moco

Medlem
Dynga för dig som kund eller generellt? Påslaget för utlandsbetalningar är ju inte gynnsamt, men själva betalningsprocessen är ju smidig eller vad har jag missat?

Jag har personligen aldrig gillat det. Använde det förra veckan just för Flygbussarna, och får väl erkänna att det har blivit smidigare, men jag gillar det fortfarande inte. Grundar sig i en kontokapning tidigare.
 

mha321

Medlem
Amex fungerade utmärkt från flygbussarnas app ett par gånger denna vecka, så de verkar ha åtgärdat problemet (förutsätter att det är samma i appen och online, men det har jag inte verifierat).
 

Kebalibre

Medlem
Amex fungerade utmärkt från flygbussarnas app ett par gånger denna vecka, så de verkar ha åtgärdat problemet (förutsätter att det är samma i appen och online, men det har jag inte verifierat).
Förut fick man inga EB-poäng när man bokade och betalade i appen, är det åtgärdat nu?
 
Toppen