Har flygbussarna slutat ta emot American express?

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av olo, 1 Mars 2016.

1. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var nog ett halvår sedan jag sist tog flygbussen till Landvetter men idag var det dags. Noterade att gränssnittet var nytt för betalningssidorna.

Valde Amex och försökte betala, men det gick inte igenom. Ser vid andra försöket att jag skickas till betalsidan Visa/MC.

Börjar om och väljer då Visa/MC/Diners. Hinner inte prova Diners då bussen var på väg in på hållplatsen, men loggan saknades vid betalsidan. Mastercard gick igenom så jag hann med, men om flygbussarna har slutat med Amex så försvann det alternativet.

Någon annan som har erfarenhet från flygbuss och Amex?

2. srg

srg Medlem

Jag har försökt köpa biljett på webben hela dagen och blivit nekad. Ringde amex som sa att det var något "tekniskt fel på terminalen" och att jag skulle testa senare. Fungerar fortfarande inte.

3. Thornado

Thornado Medlem

Jag hade också problem att betala flygbuss i fredags. Försökte dessutom göra detta i appen under tiden som jag promenerade till hållplatsen, så det var lite frustrerande. Tror iofs att jag testade på websidan också innan. Kommer inte riktigt ihåg hur jag löste det, men antar att jag betalade med mitt Mastercard. Det hann dock göra mig lite orolig för att det var något problem med mitt Amex (mitt gamla kort skimmades så jag fick nyss ett nytt) och var inte så sugen på att vara utan fungerande Amex på resan jag skulle göra.

4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det fungerade förra veckan. Med tanke på vilket utbud de har av betalmöjligheter så tror jag inte att de skulle ta bort möjligheten att betala med Amex. Om de nu får för sig att göra det så går det att komma runt med hjälp av PayPal eller MasterPass. Det blir iof lite meckigare än via kortköp i appen...
    Hsh så verkar Amex haft mycket strul sista tiden. Satt i med dem i telefon en timme igår för att försöka få rätsida på Mina sidor (eller vad det nu kallas) på amex webbsida. Det står bara Unavailable på mina kort, och de fick naturligtvis inte ordning på det...

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Råkade ut för detta i söndags. I appen funkade det inte. Detta trots att Amex ligger default.

Ombord på bussen till ARN nekades Amex, på hemvägen samma dag gick det bra.

6. jonten

jonten Medlem

Fel hos flygbussarna, Amex blev nekat jag ringde in och de sa att det var fel hos Flygbussarna. De ville att jag skulle anmälda dit, men jag köpte med MC och sa att det var deras jobb att felanmäla vidare då jag löst min biljett med MC. Efter 20 min ringde Amex tillbaka och bekräftade deras misstanke, uppgradering hos Flygbussarna som gått snett som gör att Amex inte lirar.

Jakob Österberg gillar detta.
  7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vissa bankkopplingar heller. Men Mastercard funkar. Har själv suttit och svurit ett tag innan jag ringde Amex.

8. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade också samma problem igår. Betalade då via Paypal (kopplat till Amex) istället.

9. Sven

Sven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fungerade inte att beställa på nätet med Amex idag heller.

10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket smidig lösning. Gör jag typ hela tiden när stället inte tar AMEX.

Vaniljvodka och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!