Har du testat att förbeställa mat på planet?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Jacob, 4 Mars 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Efter Martin Björnströms gliring om det där med att köpa bra sittplats (vilket jag mycket riktigt är förskonad från, tack för det One World-status) får jag väl kontra med något annat. :p Eftersom jag fick en hundring över denna gång (och ändå bra sittplats) valde jag att lägga den på lite mat istället. :)

Air Berlin erbjuder möjlighet att förbeställa varm mat på flygningar, detta erbjuds på i princip samtliga Europaflyg med en flygtid på över en timme. Bokning av deras gourmetmåltider, komponerade av Restaurang Sansibar, görs på hemsidan senast 48 timmar före avgång och det finns ett 20-tal rätter att välja mellan.

Flyget hem går vid 17-tiden, det kommer vara en lång dag med lite tid över och jag vet att loungerna på Tegel inte erbjuder mycket i matväg, så tänkte att varför inte testa att förbeställa något att äta till flygningen. Jag har tidigare sett Austrians motsvarande koncept inom Europa (grannen hade förbeställt) och det såg riktigt bra ut.

Har du testat att förbeställa mat på någon flygning? Fungerade det bra och var det värt pengarna?

Air Berlin förboka mat.jpg

Exempel på några av rätterna:

Air Berlin meny.jpg

2. Jag förbeställde mat på Pegasus Airlines flygningar och det var faktiskt gott. Det var värt för pengarna.
    Jag har också förbeställt mat på charter och även där var okej för de pengarna jag betalade.

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var inte säker på om jag skulle våga erkänna här att jag har flugit charter... ;) Men samma här, på charter har jag beställt. Minns dock inte alls vad jag tyckte om det. :)

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Räknas Book The Cook på Singapore Airlines? ;)

Annars har jag beställt mat på AirAsia. Visserligen samma rätter som säljs ombord men det är billigare när man beställer dem i samband med bokning. Gott var det!

1 person likes this.
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har förbeställt mat på American Airlines men jag tror inte det räknas heller ;)

Annars inte.

För första gången någonsin har jag för övrigt lagt in specialbeställning på mat på BA782 (vegetarisk i stället för det j*a afternoon tea)

1 person likes this.
  6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT: Jag pendlade till Dubai under ett halvår och då körde jag igenom hela specialmatsedeln på KLM. Kosher var helt klart bökigast, när allting var hermetiskt inslutet i gladpack...

7. Martin Persson

Martin Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har förbeställt både frukost och lunch på Austrians flygningar inom Europa ett antal gånger. Mycket prisvärt och väldigt bra kvalitet på maten (samma som serveras i business class). Skulle definitivt göra det igen.

8. Jacob

Jacob Medlem

9. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har även jag ett flertal gånger beställt mat då jag ska flyga med AirAsia - enkel beställning via deras hemsida. Billigt och gott är det också.

10. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi beställde nu senast med Finnair chefs gourmet... Kan då berätta innan min kommande reserapport att den inte var speciellt kul..

/flapps

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!