Senaste nytt

Har du rest på charterresa senaste åren?

Vilket charterbolag reste du med?

  • Apollo

    Votes: 11 20,0%
  • Fritidsresor

    Votes: 22 40,0%
  • Ving

    Votes: 23 41,8%
  • Airtours

    Votes: 2 3,6%
  • Detur

    Votes: 4 7,3%
  • Solfaktor

    Votes: 0 0,0%
  • Solresor

    Votes: 5 9,1%
  • Turkietresor

    Votes: 1 1,8%

  • Total voters
    55

Dr. Miles

Expert
Aj då, är det lika illa i C? Vi har en bokning med den flighten i sommar. Nattflyget tillbaka till ARN.

Vet inte men gissar att det är avsevärt lugnare i C. Nu var ju detta några år sedan men kontrasten mot exempelvis medeldistans inom Europa var för mig slående. Om det går tio "kostymnissar" per barnfamilj inom Europa en vardag så var nog förhållandet minst det omvända här.
Jag har flugit med THAI på Stockholm-Bangkok v.v i Business class några gånger per år senaste åren och jag kan inte säga att det är anmärkningsvärt fler barn än på andra flygbolags Business class longhaul.
Däremot har jag sett några vuxna som inte kunde sköta sig (alkoholintag) på THAI flygningar både i Business class och i Economy class.
 

Henrik_B

Medlem
Hehe, jag har aldrig flugit ARN-BKK, men jag har kollegor som kallar det "sällskapsresan". ;)

Vi får se, det kanske kommer en reserapport från "Sällskapsresan". Jag ska ju i ärlighetens namn även bekänna att vi i allra högsta grad är bidragande till fördomarna då vi ämnar borda flighten i fråga med en 2- resp 4-åring. De är å andra sidan lugna, men vilken förälder säger inte så. Vet ni för övrigt om de serverar satayer ombord? Vore gott!
 

johhenrik

Medlem
Vi får se, det kanske kommer en reserapport från "Sällskapsresan". Jag ska ju i ärlighetens namn även bekänna att vi i allra högsta grad är bidragande till fördomarna då vi ämnar borda flighten i fråga med en 2- resp 4-åring. De är å andra sidan lugna, men vilken förälder säger inte så. Vet ni för övrigt om de serverar satayer ombord? Vore gott!
Well, de åsyftar promillehalten på passagerarna... :)
 

Josh

Medlem
Har sedan sonen föddes återvänt till att ibland köra charter. I princip är det bara för att sonen ska få uppleva kompisar, aktiviteter, pooliv m.m. genom att åka till en sån där hysterisk familjeresort. Dock njuter jag fullt ut av det så länge vi skippar All inclusive. Tycker också att det är okej mat ombord, okej utrymme om man åker inom Europa och på vissa flighter faktiskt egen IFE. Ett plus med dessa anläggningar är också extra bagagevikt och att man kan checka in bagaget på hotellet vid hemresan.

Bokade och betalade idag för platsreservation på flyget ner. Vill gärna ha en rad med tre säten vid ett fönster och gärna efter att ha tagit en klassisk vänstersväng ombord (A330-300). Insåg att jag bokade lite för sent och att alla vanliga säten som faller in på mina krav var bokade. Fick därför betala 750 kr extra (t o r) för att få nio cm extra benutrymme och nu sitter vi på rad 6 i en kärra som tydligen ska få ny kabin efter sommaren.

De senaste åren: Cypern 2013, Rhodos 2014.
 

jerixon

Medlem
Har inte åkt på 20 år, men dags i sommar. Blivit bjuden av familjen till 60års firande på Rhodos.
Är lite kritisk, men å andra sidan är gratis oftast gott! :)
 
Toppen