Senaste nytt

Har du rest på charterresa senaste åren?

Vilket charterbolag reste du med?

  • Apollo

    Votes: 11 20,0%
  • Fritidsresor

    Votes: 22 40,0%
  • Ving

    Votes: 23 41,8%
  • Airtours

    Votes: 2 3,6%
  • Detur

    Votes: 4 7,3%
  • Solfaktor

    Votes: 0 0,0%
  • Solresor

    Votes: 5 9,1%
  • Turkietresor

    Votes: 1 1,8%

  • Total voters
    55

Knucket

Medlem
Kommer aldrig glömma den där tjejen jag träffade på mitt livs charterresa 1997 - till Alanya i Turkiet. Fyra grabbar från Stockholm på rolig resa möter fyra tjejer från Östersund. En av tjejerna var väldigt speciell och jag blev kär direkt. Vi fick kontakt i Sverige när vi kommit hem och jag bestämde mig för att hälsa på henne.

Nu är hon min fru och vi har två döttrar ihop :)

Kopia på min resa 1986. Enda skillnaden att det var Örnsköldsvik istället för Östersund :)
 

Matsson

Medlem
Åkte till Turkiet 2002, aldrig mer!
Däremot kan jag lätt tänka mig charter, flygstol Skellefteå-Mallorca i oktober och 6 nätter på trevligt hotel i Palma t.ex.
 

LarsCph

Medlem
Februar 2012 - 1 uge i Egypten - El Gouna/Mövenpick resort med Fritidsresor. Min dattor på 4,5 md, fru og jeg. Det var en fantastisk dejlig tur - selve flyvningen absolut ikke mindeværdig, men der er jo ikke så langt så det går endda. Husker ikke hvem der fløj, men helt typisk charter flyvning. Mövenpick hotellet var rigtig fint faktisk, lækkert fredeligt værelse med udsigt til vandet. Undgå all-inclusive men spiste bare hvor vi ville - inklusive room service på terassen uden for værelset efter lillepigen var puttet i seng.

November 2010 - 1 uge i Egypten - Sharm med Atlantisrejser (SAS Charter på deres "premium class" - det var faktisk en rigtig fin flyvning med ganske få rejsende i premium kabinen. Blandt andet et par udover os som havde valgt at seate deres to børn bag gardinet.. haha.. Det syntes jeg måske er en lidt mystisk løsning).


Efter 2012 har vi ikke været på charter, men udelukkende på 100% selv planlagte ture. Da vi sætter pris på plads på feriedestinationen (bl.a. separat børne soveværelse) er det typisk lidt dyrt på et normalt hotel så vi har lejet private feriehuse og så er charter ikke så oplagt. Vi skal til Bali til Juli 2015 på en delvist arrangeret tur (Asia Tours Dk - "Bali med børn" som er 12 dages rundrejse på Bali). Vi har dog selv købt fly billetter da Asia Tours ikke ville sælge business class pladser og har forlænget opholdet på Bali med 9 ekstra nætter i et feriehus på nordkysten. Men er meget spændt på rundrejse og den første planlagte del af ferien.
 

Timotey

Medlem
En sista minuten till Tunisien för 2000:- första resan med tjejen, helt okej ändå och en till Gran Canaria med tjejens familj och fira en födelsedag. Har inget emot charter men kommer nog aldrig åka på en igen om jag inte blir bjuden. Tycker halva grejen med att resa är att hitta en någorlunda rolig rutt och ett hyfsat hotell, inte få allt serverat på (silver) fat.
 

chazzie

Medlem
Bara flygstol per charter med föräldrarna som inte bara inspirerat mitt reseintresse men även haft vett att inte åka charter mer än den där udda stolen när det var billigaste alternativet, jag har inte fått dem att förstå att C är the way to travel dock...

Ping @Knucket kul med en till baserad i OER =}
 

henkedio

Medlem
I December 2014 tog vi en sista minuten med fritidsresor till Teneriffa, Marylanza Suites & Spa hette hotellet. Med all inclusive (inkl dryck) betalade vi 3500 kr/person för en vecka. Det sippades cava som aldrig förr och även om jag inte alls gillar charter så måste jag säga att det var oerhört prisvärt. Maten var riktigt bra för att vara buffé. Tyvärr drabbades vi av ett fruktansvärt regnoväder som stängde ner spa-avdelningen pga översvämning.
 

henrik l

Medlem
Kan nog inte vara med, eftersom första och enda gången var typ 1995 till Algarve. Sedan har tror jag att jag köpte en flygstol vid ett par tillfällen när jag skulle ner till min blivande fru på Sardinien. Men med en fru från Sicilen och en fäbless för längdåkning på vintern så finns liksom inte behovet. En lustig anekdot i sammanhanget är när vi bodde i Malmö och jag jobbade i Umeå. I den delade flygtaxin ut till Umeå flygplats fick jag frågan, när medpassageraren hörde att jag bodde i Malmö: "Åker ni charter från Köpenhamn då?". Svar: "Charter, nej vi flyger reguljärt till "la famiglia". Varpå tystnad följde:eek:
 

Teddulin

Medlem
Jag måste tillägga att jag har åkt en del charter innan jag fastnade här. Ving tror jag fortfarande har ett ruggigt fräscht hotell på Teneriffa som jag verkligen kan rekommendera som heter Gran Hotel Bahia del Duque. Jag har fasen varit där tre gånger med charter genom åren och skulle åka tillbaka när som helst bara det gick att ta sig dit smidigt med reguljärt flyg.
 
Toppen