Senaste nytt

Har du provat nya checkmytrip.com?

@AndersPersson
Som TripIT Pro medlem (kostar $49 USD per år) får jag:
1. SMS när incheckningen öppnar, även för de mest suspekta öststatsbolagen som du knappt ens hört talas om!
2. SMS 1,5-2 timmar innan avgång, som anger terminal och gate.
3. Meddelande vid förseningar och i så fall en länk som genast söker fram alternativa flighter.
4. Man forwardar inte bara flyginformationen utan hyrbil, hotell, båt, kryssning, tåg och liknande. Allt som hänger ihop datummässigt läggs in i samma huvudmapp/tripp och därefter löper en tidslinje som visar vilket nästa färdmedel/ställe är.
5. Att ha alla mina bokningsnummer för en tripp, både flyg och hotell och allt vad det nu må vara, är smidigt!
6. Allt det här läggs också automatiskt in i min iPhones kalender, med rätt tider för olika tidszoner.
7. Möjlighet att dela med sig av trippinformationen till någon som antingen skall hämta mig eller som rent av skall följa med på resan.
8. Finns som app och webbsida.
9. Skickar just riktiga SMS, dvs även när jag är för snål för att slå på dataroaming, i exempelvis USA, så skickar den då riktiga meddelanden med vilken gate vi kommer in till, vilken som är min nästa gate och hur lång tid jag nu har att hinna denna connection och även en bedömning "should make this connection" eller "will not make this connection". Står det "will not make" så är det inte ens lönt att förnedra sig att springa och försöka.
10. Dessutom hämtar den in poängstatus hos en hel rad olika flyg, hotell och hyrbilsbolag. Så man behöver inte logga in överallt för att kolla sitt poängsaldo, TripIT synkroniserar det här åt dig på en enda, lättöverskådlig sida!

Jag är väldigt, väldigt nöjd med den här!
Låter sannerligen bra men det mesta av detta får jag idag redan av resebyrån. Förstår dock varför vissa skulle välja tjänsten.
 

Brandten

Medlem
Låter sannerligen bra men det mesta av detta får jag idag redan av resebyrån. Förstår dock varför vissa skulle välja tjänsten.
Vad använder du för resebyrå som ger all den där informationen (på sms dessutom så man slipper mail=roaming), synkar till kalender, uppdaterar poängstatus mm?
Kan tänka mig att byta i företaget isåfall då nuvarande oftast bara blir ett "tack för din bokning-mail" utan någon form för extra information eller extratjänster.
 
Vad använder du för resebyrå som ger all den där informationen (på sms dessutom så man slipper mail=roaming), synkar till kalender, uppdaterar poängstatus mm?
Kan tänka mig att byta i företaget isåfall då nuvarande oftast bara blir ett "tack för din bokning-mail" utan någon form för extra information eller extratjänster.
Jag har aldrig sagt all info.
 
  • Gilla
Reactions: JNH
Jag har lagt in en itinerary i CheckMyTrip som har segment med 5 månaders mellanrum. Detta verkar ha förvirrat CheckMyTrip för när jag lägger in nya itineraries inom 5-månadersperioden så blir de en del av ovanstående itinerary. Vet någon hur man kan manuellt bryta ut segment från en itinerary i CheckMyTrip och lägga dem i en separat itinerary istället?
 

Berglund

Medlem
Vad använder du för resebyrå som ger all den där informationen (på sms dessutom så man slipper mail=roaming), synkar till kalender, uppdaterar poängstatus mm?
Kan tänka mig att byta i företaget isåfall då nuvarande oftast bara blir ett "tack för din bokning-mail" utan någon form för extra information eller extratjänster.
Om frågan var till mig, så missade jag den då det vare sig var citat eller ping till mig. Jag har ingen särskild resebyrå utan tjänsten som jag beskrev är tripit.com, skapa ett gratiskonto och forwards sedan dina bokningar från samma mailadress som du har registrerat i tripit.com och de lägger upp informationen i en app och även inne på ditt konto på webbplatsen. Mycket smidigt, särskilt det där med riktiga sms och om du beräknas hinna eller inte hinna en avgång. Kan klart rekommenderas! Google gärna på "discount code tripit" eller liknande så brukar du kunna få ditt första år för $29, prova och se om du gillar det.
 

Brandten

Medlem
Om frågan var till mig, så missade jag den då det vare sig var citat eller ping till mig. Jag har ingen särskild resebyrå utan tjänsten som jag beskrev är tripit.com, skapa ett gratiskonto och forwards sedan dina bokningar från samma mailadress som du har registrerat i tripit.com och de lägger upp informationen i en app och även inne på ditt konto på webbplatsen. Mycket smidigt, särskilt det där med riktiga sms och om du beräknas hinna eller inte hinna en avgång. Kan klart rekommenderas! Google gärna på "discount code tripit" eller liknande så brukar du kunna få ditt första år för $29, prova och se om du gillar det.
Nej den var till AndersPersson som jag citerade men tack för svar ändå. :)
 

henke12

Medlem
Min standardresa är ARN-MMX-ARN

Av någon anledning så tipsar CheckMyTrip-appen mig om att hyra cykel för 61USD 2-3 gånger varje gång jag ska åka.
Hittar ingen inställning för att ta bort dessa "klipp".

Någon idé?
Jag vill ju ha push för ändringar på flygresorna...
 

ekf

Medlem
Min standardresa är ARN-MMX-ARN

Av någon anledning så tipsar CheckMyTrip-appen mig om att hyra cykel för 61USD 2-3 gånger varje gång jag ska åka.
Hittar ingen inställning för att ta bort dessa "klipp".

Någon idé?
Jag vill ju ha push för ändringar på flygresorna...
CMT har inte gett mig en enda push på något år eller så... definitivt inte för ändringar i mina bokningar :(
 
Vad har hänt med CMT? Upptäckte nu att appen är helt omgjord och totalt värdelös. Ser inte ens om jag är bokad i economy eller business. Vart tog seatmaps vägen? Herregud hur kan man förstöra nåt så bra
 
Toppen