Senaste nytt

Har du provat nya checkmytrip.com?

rob74

Medlem
Hej!
Jag har laddat deras Androip Appen och den funkar kanon. Kan varm rekommendera. :)

Har den sedan ett tag tillbaka och det funkar bra förutom att med visst intervall så försvinner allt man lagt in, vilket är grymt störigt.

Gjorde en utskrift från datorn med den nya versionen och gillade inte alls layouten.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Den nya versionen verkar inte ha nån riktig seatmap för A380... :confused:
Får inte upp någon grafik, bara bokstäverna för stolen.
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Är classic.checkmytrip.com stängd? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Classic är död för mig och nya sidan vill att jag laddar ner deras app. Klickar jag på "login" så händer inget varken i Safari eller Firefox.
Om du klickar på "LOGIN" så kommer du till en sida där du kan mata in Amadeus bokningsnummer samt resenärens efternamn.

Det går också att ha direktlänk till ens bokning på CheckMyTrip.
Kod:
https://www.checkmytrip.com/cmt/apf/cmtng/index?LANGUAGE=GB&SITE=NCMTNCMT#pnr/retrieve/xxxxxx/efternamn

xxxxxx: Amadeus bokningsnummer
efternamn: Passagerarens efternamn
 

tågnörd

Medlem
Inlägg från: Är classic.checkmytrip.com stängd? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om du klickar på "LOGIN" så kommer du till en sida där du kan mata in Amadeus bokningsnummer samt resenärens efternamn.

Det går också att ha direktlänk till ens bokning på CheckMyTrip.
Kod:
https://www.checkmytrip.com/cmt/apf/cmtng/index?LANGUAGE=GB&SITE=NCMTNCMT#pnr/retrieve/xxxxxx/efternamn

xxxxxx: Amadeus bokningsnummer
efternamn: Passagerarens efternamn

Tack! Jag använde direktlänken och det tog ett bra tag innan min bokning kom fram (gamla sidan var mycket snabbare), men nu kan jag återigen spara min bokningar som bokmärken åtminstone :)
 
Jag var imponerad över hur smidigt det var att lägga till bokningar till sitt Checkmytrip-konto genom att bara skicka bokningsbekräftelsen till trips@checkmytrip.com. Jag har utan problem lagt till bokningar med WizzAir, Ryanair, Transavia, Norwegian, Air Berlin, Avianca, American Airlines och SAS. Men, nyligen stötte jag på patrull, jag lyckas inte lägga till en Air Canada-biljett, varken manuellt eller genom att skicka mejl till trips@checkmytrip.com. Det bör tilläggas att det är en bokning via en resebyrå, men det har dock aldrig varit något problem förr. Jag fick inget riktigt bokningsbekräftelsemejl, istället fick jag ett mejl med en länk till resebyråns hemsida där jag kan kolla upp flygtider, pnr, biljettnummer, etc. Så jag kopierade all info på den sidan och stoppade in i ett mejl och skickade till trips@checkmytrip.com, men Checkmytrip verkar inte kunna hitta bokningen. Vet någon vad som är galet?
 

agehall

Medlem
Alltså, alla dessa tjänster förutsätter att mailen du skickar har ganska precisa format. Du kan inte bara klistra ihop ett eget mail hursomhelst.
 
Alltså, alla dessa tjänster förutsätter att mailen du skickar har ganska precisa format. Du kan inte bara klistra ihop ett eget mail hursomhelst.
De bokningsbekräftelserna jag har skickat förr har inte varit de där prydliga i plain text-format, utan vissa har sett ut mer som reklamspammejl (hyrbilsreklam, hotellbokningsreklam, etc) än bokningsbekräftelser. Därför trodde jag att mitt copy-and-paste-mejl i plain text med endast relevant info skulle vara en tårtbit för deras system, men icke. Hur som helst, Air Canada har en share my itinerary-funktion och med den gick det utmärkt.
 
Toppen