Senaste nytt

Har du indchecket bagage når du rejser?

Hvor ofte har du indchecket bagage?

  • Aldrig

    Votes: 5 9,6%
  • Sjældent

    Votes: 25 48,1%
  • Ofte

    Votes: 14 26,9%
  • Altid

    Votes: 8 15,4%

  • Total voters
    52

DrKlas

Medlem
Nästan aldrig när jag reser själv. Det händer då jag vill köpa någon speciell dryck eller om jag ska göra mer än en sak på resan och behöver olika typer av kläder eller utrustning. Totalt två resor förra året och hittills en resa i år. Väskan jag checkar in är alltid en rullväska av IATA-storlek.

Reser vi hela familjen är det enklare att checka in en väska och slippa släpa runt på både barn och bagage på flygplatserna. Då blir det en större väska (ca 90 liter) än den jag tar när jag reser själv.
 
Checkar alltid in om jag inte har något överdagenflyg. Njuter av att slippa dra på en väska och försöka få plats i planet. Har dock provat ryggsäck som dataväska ett tag och det är inte min grej och krångligt, ska byta tillbaka till datorväska när jag orkar.
 

ACervin

Medlem
Sen jag köpte min Red Oxx kabinväska för 2 år sedan blir det uteslutande handbagage, undantaget sportresor som kräver lite mer utrustning. Klarade 2 veckor i Brasilien förra året på handbagage enbart (1 vecka kongress + 1 veckas semester). Packar tvättlina och köper lite tvättmedel för underkläder och strumpor. En fördel är att man måste vara restriktiv med shoppingen.
 

Hissen

Medlem
Har alltid någon form av verktyg med mig som jag inte vill förlora i säkerhetskontrollen, (när jag reser i tjänsten). Blir att checka in bagaget, även vid dagsresor. Privat checkar jag nog in bagaget av gammal vana...
 
Toppen