Har du indchecket bagage når du rejser?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Christian R, 27 Juni 2014.

?

Hvor ofte har du indchecket bagage?

1. Aldrig

5 röst(er)
    9,6%
  2. Sjældent

25 röst(er)
    48,1%
  3. Ofte

14 röst(er)
    26,9%
  4. Altid

8 röst(er)
    15,4%
  1. Christian R

Christian R DYKWIA

Som en afstikker af den her: http://www.businessclass.se/forum/ovriga-nordiska-flygbolag/13990-dreamlinerelaendet-foer-norwegian-verkar-aldrig-ta-slut-14.html#post248395 synes jeg det kunne være interessant at høre hvor meget bagage i andre har med.

Selv plejer jeg at checke et stykke bagage ind når jeg er udenfor Europa i mere end en uge. Jeg er dog blevet noget mere bevidst om mulighederne for at nøjes med håndbagage, ofte får man en form for laundry-credit og det rækker fint til at få vaske lidt småting undervejs.

Ofte kan det jeg har med sagtens være i en carry-on når jeg tager hjemmefra, men jeg har en dårlig vane med at samle sko, tøj, souvenirs, amenity kits, PJ's osv. Op undervejs - så er det nemmere for mig at have kufferten med fra start af end at skulle til at købe en ny hver gang.

Så hvor ofte har du indchecket bagage?
    - Skriv gerne et par linje til at uddybe

2. Trox

Trox Medlem

Endast på semesterresor utanför Europa, eller när jag ska vara borta under mer än fyra dagar.

3. comfytravel

comfytravel Medlem

Alltid, undantaget 1-2 dagarsresor.

mvh
    Ulf

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Extremt sällan, det är bara när en god flaska rom eller liknande inhandlats på resan som det blir till att köpa en skräpväska och skicka ner. Ibland tänker jag att jag ska ta skicka ner än väska och sedan packar jag om & sållar bort så att jag klarar mig med handbaggage.

5. SAS404

SAS404 Medlem

Aldrig/så sällan att jag inte ens kommer ihåg sist.

6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger ibland med varor eller vätskor i jobbet, och då blir det incheckat. Kanske 30% av Europaflygningar. Utomeuropa blir det incheckat bagage om det inte är weekend. Checkar även in om jag är borta mer än ca 5 dagar.

7. comfytravel

comfytravel Medlem

Finns det möjligen någon tråd för diskussion om val av resväska?

mvh
    Ulf

8. comfytravel

comfytravel Medlem

Tillägg på det: någon tråd om tidklockning för försenat bagage? Hittar en del. Jag hade försenat bagage till Berlin häromveckan varpå jag var tvungen att köpa diverse kläder. Jag vet inte när bagaget kom fram, annat än att det stod i hotellreceptionen kl 05 när jag svinat klart på byn. SAS tjänst WorldTracer hade ingen tidinfo om när bagaget faktiskt kom fram.

mvh
    Ulf

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du borde ju checka in väska varje gång du reser. Om den kommer bort har du ju försäkringspengar att hämta ut.. ;)

5 personer gillar detta.
  10. 2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!