Har du förbeställt mat i SJ 1 klass?

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jacob, 23 Maj 2015.

1. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Bumpar en gammal tråd.

Bokade några resor Köpenhamn - Stockholm MED SJ de närmaste veckorna. Hur ser dagens rätt som serveras vid din stol i första klass ut nu för tiden? Är det kalll elller varm mat i trerättersmenyn? Tycker att de flesta rätterna på menyn ser rätt ok ut på pappret.

2. Hachans

Hachans Medlem

Kall mat, men kvaliteten har fått ett uppsving. Reser man ofta så känner man igen maten ganska snabbt. Jag tycker det är rätt så gott!

3. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta var en tråd jag missat då jag inte åkt tåg i Sverige under detta årtusende.
    Men nu skall det bli ändring, har bokat en tor resa till Köpenhamn. Beställde Räksmörgås, på ena resan och Dagens rätt på returen. Detta är menyn just nu i 1:a klass: https://www.sj.se/content/dam/SJ/pdf/Mat/2018 feb_1 klass meny.pdf

jerixon, Jönsson och Hachans gillar detta.
  4. Hachans

Hachans Medlem

Räkmackan ska vara riktigt bra har jag hört.

5. Hachans

Hachans Medlem

Räkmackan ska vara riktigt bra har jag hört.

6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Tog räkmackan senast jag åkte SJ. För ett halvår sedan. Den var bra då. Matig.

7. Hok

Hok Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tog landgången när jag åkte i veckan. Var bra och matig, tittade även på räkmackan och den såg inte heller dum ut. Får prova den nästa gång det blir aktuellt.

Jag åt i bistron.

8. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Förbeställde räkmackan för ett par år sedan. Helt ok då. Nu ska vi åka hemåt efter en helg i Göteborg och har förbeställt varsin räksmörgås. Så, om några timmar kan jag berätta mer om detta ...

Jakob Österberg gillar detta.
  9. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Här kom den.

62DCD47C-453C-44E2-9B46-F222850D2D4F.jpeg

Helt ok. Vill minnas att det var ett annat bröd tidigare.

MrDollar, Gus, intuition och 2 andra gillar detta.
  10. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Precis så! Då lägger jag inte upp bilden jag tog igår kväll... din är snyggare!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!