Senaste nytt

Har du förbeställt mat i SJ 1 klass?

011430121

Medlem
Räkmackan bokas alltid, skall i augusti åka Oslo-Stockholm med X2000 i första klass, går ej boka på denna sträcka fick jag upp när det försöktes boka måltid varken räkmacka eller en trerätters funkade, avgången är vid lunch.
 

fcx

Medlem
Bilder från senaste resan. Tycket nog att det är prisvärt och hållet en nivå motsvarande bättre ekonomiklass på flyg. Dock med riktigt porslin och riktiga bestick. Vin serveras i generösa kvantiteter (99 kr för en halvflaska).

FB_IMG_1432385191817.jpg
FB_IMG_1432385197007.jpg
 
Jag har förbeställt flera gånger. Har alltid missat maten på grund av att jag bytt avgång. Efter sista gången så har jag gett upp och hugger något i bistron istället om jag är hungrig. Mina erfarenheter är att det alltså inte är värt pengarna :rolleyes:
 

bossefin

Medlem
Brukar oftast föreställa något. Räkmackan klart ok. Ceasarsalladen är god men det är inte så mycket mat. Trerätters - här håller jag med om att på Mannerström-tiden var det riktigt bra. Nu ok ändå tycker jag. Några gånger har jag beställt vin till maten - positivt är att man får en halviter så den räcker hela måltiden och lite till - negativt är att de inte verkar lägga någon tid på att ha vinerna rätt tempererade (vitt för varmt och rött för kallt).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

olo

Medlem
Har också förbeställt mat, men som flera andra skriver har maten blivit sämre sedan Mannerströms menyer försvann. Hade också varit bra om man kunde välja huvudrätt. Räkmackan är helt OK, dock så har jag slutat förbeställa den - om jag gör en ombokning relativt nära avgång så "brinner" ju mackan inne.

Jag har förbeställt flera gånger. Har alltid missat maten på grund av att jag bytt avgång. Efter sista gången så har jag gett upp och hugger något i bistron istället om jag är hungrig. Mina erfarenheter är att det alltså inte är värt pengarna :rolleyes:

Det största problemet med att det krävs förbokning är just att det är värdelöst i kombination med ombokningsbara biljetter.

Jag bokar aldrig mat om jag tvivlar på avgångstid, eftersom det ändå slutar med bistron...
 

HCas

Medlem
Har samma uppfattning som många andra; det är smidigt med trerätters men maten är sisådär. Jag har fått väldigt god mat men också råkat ut för bottennapp. Senast var det väldigt lite mat vilket jag inte tycker är okej, själva poängen för mig är att slippa leta mat innan eller efter resan, då duger det inte att servera så lite att man genast blir hungrig igen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Olsson91

Medlem
Har förbeställt mannerströms räksmörgås flera gånger när jag åkt med sj. Helt okej, och ganska skönt när det plötsligt bara rullar in en räksmörgås medans klass 2 äter apelsiner,nötter och annat folk lyckas ta med sig.

EDIT:
Inlägget redigerad av moderator efter anmälan. På BusinessClass.se värnar vi om varandra. Sidan bygger på hjälpsamhet och respekt. Provocerande kommentarer är inte tillåtna
 
Toppen