Senaste nytt

Har du fått förändrade resevillkor pga sviktande konjuktur?

Vore intressant att höra om du fått förändrade resevillkor pga sviktande konjuktur? Beskriv gärna dina resevillkor före/efter och var i världen du finns. Jag gissar att svenska villkor skiljer sig en hel del från Asien och USA t ex.
 

Rustscheff

Medlem
Mina resevillkor är oförändrade. Styrs av forskningen och de antal dagar jag får ledigt för detta. Sjukdomar är inte konjuknturkänsliga. Utom vid katastrofer-och då är det högkonjunktur för oss.
 
Inga policyändringar inom mitt företag så här långt (jobbar inom bank/finans för främst svenska marknaden).
Däremot rekommenderas vi så långt det går nyttja videokonferenser vilket ju minskat resandet en del.
 
Totalt resestopp för all verksamhet utom rent kundrelaterat under resten av budgetåret (från april-september). I praktiken så styr jag därför ett stort webbprojekt med tre leverantörer i USA via sprakiga telefonkonferenser från Luleå.

Vår normala recepolicy är ekonomiklass för alla upp till Vice President-nivå.
 

Bamsefar

Medlem
Mja...

Jag har rätten till BusinessClass i alla mina flygningar oberoende av det ekonomiska läget, men det har mera att göra med min födesämnesallergi... En vanlig anställd får numera "bara" flyga ekonomi, men det var business förut.
 
DY istället för SAS

Fick e-post igår att rekommendation är boka på DY på dessa ruter de flyger inrikes i Sverige om SAS är inte billigare. Alltså slut med SAS full flex biljetter.
 

David

Medlem
Inga förändringar, när väl chefens underskrift finns på reseansökan. Affärsklass på resor där minst ett ben är över 6 timmar, annars ekonomiklass.
 
Toppen