Har du fått aviseringen från DHL Express att de försökt leverera paket till dig från AMEX

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tommy Palomäki, 5 December 2014.

1. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antar att AMEX har nu skickat de här nya ersättningskort med DHL Express till oss SAS Eurobonus EBD, men enligt DHL har avsändaren ej lämnat fullständiga mottagare uppgifter så idag har DHL Express i Arlanda skickat alla kuvert vidare till AMEX Sverige för att de ska lösa detta. Vi får se när nya korten kommer hem.

Tänkte höra av mig så du vet...

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ojojoj, Amex och korthantering för EBD verkar absolut inte gå ihop. Undrar om någon sitter löst efter höstens floppar?

3. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick mitt korrekt präglade kort för ca 10 dagar sedan med vanlig post från Storbritannien.

4. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag som EBG fick mitt kort levererat med DHL. Min frus extrakort kom dock med vanlig post.

5. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här.

6. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick mitt extrakort med vanlig post förra veckan. En dag senare kom det vanliga kortet med DHL.
    Det ringde en stressad DHL-chaufför och sa att han hade fått en hel hög med brev som var skickade som Expressfrakt och skulle levereras före klockan 9. Han hade ingen chans att klara det och frågade om det var okej att han kom något sent.
    - Ja, jag är ändå inte hemma, sa jag.
    - Nej, det är inte många som är det, svarade han uppgivet.

7. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DHL är patetiskt dåliga att ha att göra med som privatperson; fick följande i mail härom veckan efter att jag tydligen beställt något som - för mig helt ovetandes - levererades av DHL.

"Vi har försökt leverera till dig idag. ["va?!"] ...Leveranser sker vardagar mellan 08-17 och vi har normalt inte möjlighet att ringa innan leverans eller anpassa leveransen till en specifik tid. ... Våra chaufförer har inga mobiltelefoner."

Så urbota dumt och bortom dåligt att ord fattas mig.

agehall, OLN och Holloman gillar detta.
  8. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går att lämna en friskrivningslapp på dörren, så lämnar DHL paketet utanför. På egen risk.

9. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo men då måste man ju veta att det är leverans på gång...alternativt fylla sin dörr med permanenta lappar...

10. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De ska ta sig in i trapphuset också; vi boende får inte veta koden utan skall använda våra nycklar.. Särfall såklart, men det är många fallgropar med den metoden överlag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!