Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Sedan jag blev Elite Gold har alltid blivit uppgraderad från standard till business på stockholm waterfront, stockholm arlanda, stockholm skycity och Malmö.
Enda gången jag inte blivit uppgraderad var i Paris Disneyland hösten 2018.
 
2018-12-07--09

Radisson Blu Senator Lübeck

Bokat: Standardrum utan frukost, betalade med poäng.

Erhöll: Standardrum inkl. frukost samt vatten, choklad, frukt och en ask marsipan på rummet. :)

2018-12-10--13

Radisson Waterfront Stockholm.

Bokat: Standardrum.

Erhöll: Businessclass samt vatten, frukt, lite choklad samt en julklapp i form av diverse hudprodukter. Perfekt till frun.

Blev 85 nätter hos Radisson i år. Nu tar Jag julledigt fram till 7 januari.

RRP
Jag checkade in på Waterfront på min födelsedag. Hade en vistelse på 5 nätter och funderade innan på om min "stora" dag skulle uppmärksammas.
Det gjorde den inte ;-)
Dessutom uteblev välkomstgåvan och frukosten ville dom ha betalt för, trots att den ska ingå (RRP)

Trist. Waterfront brukar vara så mycket bättre.
Även solen har sina fläckar antar jag.

Fick dock uppgradering från standard till premium-rum (som receptionisten uttryckte sig), vilket visade sig vara ett business rum.
 

jonten

Medlem
Jag checkade in på Waterfront på min födelsedag. Hade en vistelse på 5 nätter och funderade innan på om min "stora" dag skulle uppmärksammas.
Det gjorde den inte ;-)
För några år sedan checkade jag in på Scandic Sjöfartshotellet på min födelsedag, då spelade datorn Happy birthday. Tjejen i repan blev helt ställd, på rummet fanns 2 öl, och typ chips och ett grattis kort. Top floor medlem då.
 
Radisson Blu Plaza Sydney, bokat vanligt rum och blev upg till en suite och fick rummet redan klockan 1000 då vi landade från FRA redan 0700. Är Gold Elite.
För övrigt kan jag rekommendera detta hotell! Ligger väldigt centralt med gångavstånd till det mesta, Operahuset, hamnen etc.
 

Jonas F

Medlem
Park Plaza Riverbank, London
Bokat: Superior Room (billigaste rummet)
Fick: Superior Room
Status: Guld

Ingen notis om min guldstatus vid incheckning, ingen uppgradering och ingen välkomstgåva. Rum in mot atriumet. Jag frågade dagen efter om det inte brukar ingå någon välkomstgåva åtminstone som guld. Fick då höra att det skulle ingå en drink i baren på andra våningen som gåva (alternativt lite extrapoäng). Jag tolkade det som en drink per person i rummet eftersom jag inte fick någon voucher eller liknande utan det skulle dras av vid utcheckning. Givetvis drogs bara en drink av av de två. Dagen innan utcheckning frågade jag om senare utcheckning och fick då till svar att till kl 13 skulle det kunna gå bra, ville jag ha senare skulle det kosta. Frågade då om min guldstatus skulle göra någon skillnad men det gjorde den inte. Samma villkor gällde. Lite snopet. Har fått ganska bra uppgraderingar här tidigare.
 
Jag checkade in på Waterfront på min födelsedag. Hade en vistelse på 5 nätter och funderade innan på om min "stora" dag skulle uppmärksammas.
Det gjorde den inte ;-)
Dessutom uteblev välkomstgåvan och frukosten ville dom ha betalt för, trots att den ska ingå (RRP)

Trist. Waterfront brukar vara så mycket bättre.
Även solen har sina fläckar antar jag.

Fick dock uppgradering från standard till premium-rum (som receptionisten uttryckte sig), vilket visade sig vara ett business rum.

Uppföljning:
Jag brukar aldrig påpeka sånt som utebliven välkomstgåva för hotellpersonalen, då det känns lite pinsamt. Istället brukar jag gå och irritera mig på det hela, men den här gången tänkte jag göra ett litet undantag.
Pratade med personalen i receptionen dagen efter och förklarade att den fina välkomstgåvan man brukar få som RRG/RRP hade uteblivit dagen innan, vilket ju var lite tråkigt eftersom det är något jag brukar se fram emot. Jag fick förklarat för mig att det måste ha blivit något fel, men att han skulle se till att det löstes under dagen. Fint så.
Gick till jobbet.
Kom tillbaka sent på kvällen. Möttes av ett tomt bord på rummet = ingen välkomstgåva.
Pallade inte tjata mer men drog iväg ett (sakligt/informativt) mail till hotellets info@-adress.
Jag tänker att man som hotell vill få veta när saker och ting inte funkar.
Men... den totala tystnad jag har mötts av får mig att inse att motsatsen råder.

Så... en uppmaning till samtliga hotell i hela världen:
Skriv inte i era medlemsförmåner att en välkomstgåva ska finnas på rummet, om ni inte kan garantera att det verkligen funkar.
Dom ~10% av gångerna som gåvan uteblir, orsakar mer irritation när man har förväntat sig något, än om det uteblir när man inte förväntat sig något.
Hade det inte stått med bland förmånerna, hade man däremot blivit mycket positivt överraskad dom gångerna det faktiskt stått något på rummet - då man INTE har förväntat sig något.
 

Jönsson

Medlem
Kände mig en aning hånad en gång i Oslo, när jag strax efter midnatt undrade om jag kunde få en flaska mineralvatten eftersom jag inte fick någon under dagen.

- Åh! Stakkars deg! Det er synd for deg! Har du ikke mottatt nåe vann? Men åh! Selfølgelig vil vi ge deg vann slik at du ikke tørster.

Kärring ;)

Uppföljning:
Jag brukar aldrig påpeka sånt som utebliven välkomstgåva för hotellpersonalen, då det känns lite pinsamt. Istället brukar jag gå och irritera mig på det hela, men den här gången tänkte jag göra ett litet undantag.
Pratade med personalen i receptionen dagen efter och förklarade att den fina välkomstgåvan man brukar få som RRG/RRP hade uteblivit dagen innan, vilket ju var lite tråkigt eftersom det är något jag brukar se fram emot. Jag fick förklarat för mig att det måste ha blivit något fel, men att han skulle se till att det löstes under dagen. Fint så.
Gick till jobbet.
Kom tillbaka sent på kvällen. Möttes av ett tomt bord på rummet = ingen välkomstgåva.
Pallade inte tjata mer men drog iväg ett (sakligt/informativt) mail till hotellets info@-adress.
Jag tänker att man som hotell vill få veta när saker och ting inte funkar.
Men... den totala tystnad jag har mötts av får mig att inse att motsatsen råder.

Så... en uppmaning till samtliga hotell i hela världen:
Skriv inte i era medlemsförmåner att en välkomstgåva ska finnas på rummet, om ni inte kan garantera att det verkligen funkar.
Dom ~10% av gångerna som gåvan uteblir, orsakar mer irritation när man har förväntat sig något, än om det uteblir när man inte förväntat sig något.
Hade det inte stått med bland förmånerna, hade man däremot blivit mycket positivt överraskad dom gångerna det faktiskt stått något på rummet - då man INTE har förväntat sig något.
 

Elias

Medlem
Besökte det hotellet för några år sedan och var positivt överraskad. Har dock hört väldigt ojämna omdömen. Hur upplevs hotellet nu?
Hade också hunnit läsa lite ojämna omdömen. Hotellet har nog några år på nacken, men skulle ändå inte beskriva det som trött eller slitet. Ingen del av helheten skulle jag beskriva som speciellt dåligt eller exceptionellt bra. 3,5-4 solar av 5. Fråga gärna om det är något specifikt du/ni undrar:)
 
Last edited:
Toppen