Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

osgood

Medlem
Nice! Hur upplevs hotellet i övrigt, för och nackdelar?
Hotellet är bra med tanke på priset. Finns bättre 5-stjärniga, men de kostar 2-3ggr mer per natt. Ligger bra till om man vill turista, hyfsat nära The Bund och shoppingområden. Så jag kan rekommendera det, även om rummen kör den sedvanliga kinesiska stylen på inredning med mörkt trä och ser äldre ut än vad det är.
 

pswe

Medlem
Hotellet är bra med tanke på priset. Finns bättre 5-stjärniga, men de kostar 2-3ggr mer per natt. Ligger bra till om man vill turista, hyfsat nära The Bund och shoppingområden. Så jag kan rekommendera det, även om rummen kör den sedvanliga kinesiska stylen på inredning med mörkt trä och ser äldre ut än vad det är.
Tack! Tänker använda poäng en natt där och sedan byta några nätter till något lyxigare, låter som jag håller kvar den strategin.
 
Hotellet är bra med tanke på priset. Finns bättre 5-stjärniga, men de kostar 2-3ggr mer per natt. Ligger bra till om man vill turista, hyfsat nära The Bund och shoppingområden. Så jag kan rekommendera det, även om rummen kör den sedvanliga kinesiska stylen på inredning med mörkt trä och ser äldre ut än vad det är.
Radisson New World är definitivt inte ett femstjärnigt hotell. Fyra på sin höjd.
 

erc

Medlem
Har varit ute på en resa baserad huvudsakligen på redeem...

Radisson Blu Arlandia, Stockholm, Sverige. Bokat standardrum med parkering. Erhöll svit och en extra dags parkering utan kostnad. Välkomstpresenterna var en dalahäst (!), Bamsetidningar och kexchoklad till barnen. Årets rekord tror jag.
Park Inn by Radisson, Sarvar, Ungern. Bokat standardrum för poäng. Erhöll svit samt välkomstgåva i form av gigantisk fruktfat och en flaska rött.
Radisson Blu Resort, Terme di Galzignano, Italien. Bokat standardrum för poäng. Erhöll Junior Suite med både både balkong och grästerrass.
Park Inn by Radisson, Stuttgart, Tyskland. Bokat standardrum för cash+poäng. Erhöll standardrum med kostnadsfri extrasäng och välkomstgåva i form av bakelser och kaffedrycker... Det var tydligen någon större festival i direkt närhet och hotellet hade hög beläggning.
Park Inn by Radisson, Neumarkt, Tyskland. Bokat standardrum för poäng. Erhåll standardrum och ingen som helst recognition. Tror faktiskt det var för första gången i år!
 

Nikje

Medlem
Hotell: Radisson Blu Disneyland Paris
Ort: Magny-le-Hongre, Frankrike
Status: CC Gold Elite
Bokade: Familjerum (30 kvm)
Fick: Juniorsvit (60 kvm)
Erkänsla: Se bilden (lokal öl, Dijonsenap och Briekex).
Övrigt: Standardiserad uppgradering med förtryckt PostIt-dekal på nyckelfoldern. Trevlig personal på ett trevligt hotell som dock börjar närma sig renoveringsbehov (duschslang som nästan läckte och allmänt gammal känsla men inget akut). Bra frukost om än ständig kö till omelettkocken som skulle behövt förstärkning, även kö till bordsplaceringen efter 08:30. Färskpressad apelsinjuice med apelsiner och press framme för den som ville ha ännu färskare. Fanns även smoothie men inga våfflor/pannkakor.

Prisvärt hotell för Disneyland och/eller golfare, banorna såg fina ut.:) 20170808_170109.jpg
 

Lagerman

Medlem
Kan bara instämma med osgood. New World i Shanghai är riktigt bra värde för pengarna. Har dessutom blivit uppgraderad 2 av 3 senaste stays (är CCG). Sen är läget riktigt bra med närheten till metron ! (Som går direkt från både Hongqiao och Pudong samt Maglev. Sjukt skönt att slippa sitta i Taxi i Shanghaitrafiken....
 

D100

Medlem
Radisson St Julians resort Malta.

Bokade familjerum som CCC fick svit plus extra rum med en smal balkong på 15m och utsikt över Medelhavet.
Välkomstpresent med en flaska rödvin och diverse tilltugg. Varje dag så fick vi/barnen chocklad och 2 stora flaskor mineralvatten.
Tack vare uppgraderingen så ingick frukost för hela familjen vilket gjorde att vi sparade en hel del.

Hotellet är perfekt för en småbarnfamilj med 5-6 pooler och en av dom är inomhus samt bastu, gym och ett spa med frisörsalong. Väldigt bra servicenivå på personalen, gång avstånd till nattlivet och en massa vattenaktiviteter.

Rummet hade gamla möbler men ej slitna både toalett och dusch/badrum var nyrenoverade vilket även dom flesta andra delar hotellet var vilket lyfte upplevelsen.

Dom har 4 restauranger plus två barer vilken en av dom var i huvudpoolen, dom hade även en kids club vilket vi aldrig hade tid att pröva.

Summering: Kan jag tänka mig att komma tillbaka, ja!

Ps. Glöm inte att visa CCC kortet i resturanger,barer etc.
 

fcx

Medlem
Park Inn LHR. Standard -> Superior. Detta är normala uppgraderingen som CCG. Fick en påse hipsterpopcorn vid incheckningen också.

Detta hotell är en dold pärla. Superiorrummen är väldigt trevliga. Bokar man en vecka i förväg brukar det kosta 55GBP + 5000 poäng för en flexibel bokning. Gratisbussen från T1-2-3 tar knappt fem minuter och går ofta (värre från T5).
 
Toppen