Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

TjudöBoy

Medlem
Radisson Blu Alexanteri Hotel, Helsingfors. Bokade billigaste rummet och fick ett Business Class rum på våning 6 (högst upp), Atelje Ruotsi (Sverige) hette rummet. Gratis frukost samt en flaska H2O och lite Fazer karameller ingick oxå. :)
IMG_8087.JPG
IMG_8088.JPG
IMG_8093.JPG
 

Matilda_J

Ny medlem
Radisson Blu Royal Hotel Köpenhamn. CCG. Ingen room upgrade och ingen välkomstgåva! Fick dock ett rum på sjuttonde våningen med vidsträckt utsikt ända till Sverige.
 

mha321

Medlem
Radisson Blu Royal Hotel Köpenhamn. CCG. Ingen room upgrade och ingen välkomstgåva! Fick dock ett rum på sjuttonde våningen med vidsträckt utsikt ända till Sverige.
Matchar bra mina erfarenheter där. Blir i princip aldrig någon uppgradering om man är Gold, det krävs Concierge. Däremot brukar man oftast få hög våning (åtminstone om man vill).
 

Brandten

Medlem
Vad är tricket? Det är ju nästan lika bra statistik som jag hade som CCC!
Inget trick egentligen men varje gång jag checkar in så frågar jag om de kan verifiera att mitt CC-nummer ligger inne i bokningen. Svarar de ja så frågar jag bara rakt ut om det finns uppgraderingsmöjlighet. Svarar de nej så lägger de in numret manuellt och då verkar det bli någon slags dåligt-samvete-uppgradering. :)
 

Brandten

Medlem
Bokat standardrum som CCG. Vet inte vad jag fick men på våning 5 blev det. Välkomstkort och godis väntade. Ska ju bara sova så ingen big deal men frågade ändå om det inte fanns högre upp då det ändå är 32 våningar med rum här. Det fanns det men det var pågående renoveringar på alla plan över 5 så för att minimera störandet på CCG så fick de/vi rum så långt ner som möjligt.

När jag nu sitter i fåtöljen på rummet för att skriva det här så kan jag i bakgrunden höra svagt ljud av betongborr så glad att det inte blev högre upp ändå. Det får väl på något vis kallas för en uppgradering.

Får ta poolen och baren ikväll för att få lite utsikt. :)

Edit: Det var ett standardrum jag fått men det var helt fullt så kunde inte byta rum (frågade för att det var oanvändbart segt internet i rummet).
 
Last edited:

jerixon

Medlem
22 nätter och 12 stays iår.
Uppgraderad samtliga men ingen svit ännu i år.
Bott ganska många nätter på hotell där jag ej tror det finns några iof, så då är det ju inte så konstigt :p
 
Toppen