Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

olo

Medlem
Bookade rom på Choice hjemmeside og trodde at min gullstatus skulle automatisk komme opp ved innssjekk, men tydligen ikke måtte spørre etter oppgradering og den fl. Vann som jeg skulle også få fikk jeg aldrig. Det fanns ikke noen vann fl. I rummet. Hotellet vsr Clarion Vesterbrogate i Cph.
Bodde på det hotellet för lite sen och blev väldigt besviken. Ingen uppgradering, inget vatten och ingen restaurangcheck.
Nu är hotellet ett Comfort och det är stor skillnad på de olika branden. Att förvänta sig samma behandling på bästa varumärket som på lågprisvarunärket är upplagt för besvikelse.
Restaurangcheck får du aldrig på comfort, och aldrig i Danmark. Vatten bygger på att det finns på rummet, vilket det sällan gör på Comfort.
 

Nero

Ny medlem
Kan hålla med, men det står t.ex. i medlemsvillkoren att man får restaurangkuponger i Sverige och Finland. Kan vara förvillande om man t.ex. också är med i Scandic Friends, där man kan få restaurangkuponger i alla länder.
 

Hachans

Medlem
Nu är hotellet ett Comfort och det är stor skillnad på de olika branden. Att förvänta sig samma behandling på bästa varumärket som på lågprisvarunärket är upplagt för besvikelse.
Restaurangcheck får du aldrig på comfort, och aldrig i Danmark. Vatten bygger på att det finns på rummet, vilket det sällan gör på Comfort.

Det må så vara, jag förstår att det är begränsningar på hotell och länder. Men det måste vara tydligt. Tittar man här (Member benefits Nordic Choice Club så framgår det inte vilka begränsningar som finns. Så man får kolla i de finstilta villkoren här (Terms & Conditions Full version och där framgår det som du säger efter att man bollats runt bland paragraferna en stund. Jag tycker inte det är särskilt kundinriktat någonstans med smygundantag. Samma sak är ju (som jag förstått) att förmånerna gäller på Clarion men inte Clarion Collection. Det är snudd på vilseledande att att använda nästan samma varumärke för två olika. Anser jag.
 
  • Gilla
Reactions: JNH

AntonL

Medlem
Sen är det så klart viktigt att man inte bokar via tredjepartssiter. Då uppgraderar de dig aldrig.

Jag är platinum på Choice och bokar alltid via jobbets resebyrå. Har mer eller mindre 100% uppgraderingsfrekvens hos Choice.
Det enda som är riktigt störande är att när bokningen görs via resebyrån så kommer, trotts att jag alltid anger det när bokningen görs, inte mitt medlemsnummer med i bokningen till hotellet så jag får alltid ha med mig mitt fysiska platinum kort för att dom ska kunna registrera poäng (detta hjälper säkert också till med uppgraderingsfrekvensen)
 

olo

Medlem
Tittar man här (Member benefits Nordic Choice Club så framgår det inte vilka begränsningar som finns.
Det står tydligt: "Restaurant vocuher in Sweden and Finland, when staying at a Clarion Hotel, Quality Hotel or our independent hotels."
- Det framgår att det inte gäller i Norge och Danmark.
Det handlar inte så mycket om undantag då det tydligt står när förmånerna gäller. Är det inte med här så gäller de inte, ungefär som att det på raden ovanför står: "Bonus points on food when dining at our hotels restaurants in Norway, Denmark and Finland" och därför får man inga poäng om man äter i en svensk restaurang.
På samma sätt framgår det också att det inte ges någon kupong på Comfort, som inte är med i listan. Jag kan förstå att om man aldrig har läst listan över förmåner och bott massa nätter på Clarion / Quality och alltid fått kupongen, så kan första natten på ett Comfort överraska. Men det gör inte listan otydlig.
Samma sak är ju (som jag förstått) att förmånerna gäller på Clarion men inte Clarion Collection.
Clarion Collection finns inte längre som varumärke. Bortsett från det är det inte konstigt att det inte ges någon restaurangvoucher på ett hotell där middagen ingår i hotellpriset.

Vad gäller den uteblivna vattenflaskan - har ni frågat i receptionen efter den om ingen fanns på rummet? Jag har bott på några hotell i Oslo som saknar minibar. Då har det alltid gått bra att hämta en flaska vatten i receptionen.
Jag är platinum på Choice och bokar alltid via jobbets resebyrå. Har mer eller mindre 100% uppgraderingsfrekvens hos Choice.
Det enda som är riktigt störande är att när bokningen görs via resebyrån så kommer, trotts att jag alltid anger det när bokningen görs, inte mitt medlemsnummer med i bokningen till hotellet så jag får alltid ha med mig mitt fysiska platinum kort för att dom ska kunna registrera poäng (detta hjälper säkert också till med uppgraderingsfrekvensen)
Riktiga resebyråer räknas inte som tredjepartssiter, då bokar med helt andra villkor än ex. Expedia och Hotels gör.
 

AntonL

Medlem
Sen är det så klart viktigt att man inte bokar via tredjepartssiter. Då uppgraderar de dig aldrig.

Jag är platinum på Choice och bokar alltid via jobbets resebyrå. Har mer eller mindre 100% uppgraderingsfrekvens hos Choice.
Det enda som är riktigt störande är att när bokningen görs via resebyrån så kommer, trotts att jag alltid anger det när bokningen görs, inte mitt medlemsnummer med i bokningen till hotellet så jag får alltid ha med mig mitt fysiska platinum kort för att dom ska kunna registrera poäng (detta hjälper säkert också till med uppgraderingsfrekvensen)
 

Meazza

Medlem
Clarion Collection finns inte längre som varumärke. Bortsett från det är det inte konstigt att det inte ges någon restaurangvoucher på ett hotell där middagen ingår i hotellpriset.
Finns visst kvar?

Sen så tycker jag tvärtemot dig att det borde delas ut voucher till statusmedlemmar även på Clarion Collection, då kvällsmaten ingår i priset och ges till samtliga gäster. Vore fullt rimligt om man som statusmedlem kunde använda checken till enbart dryck (precis som på övriga Choice).
 

Najk

Medlem
Uppgraderad från Standardrum till Superior Open bath på Avalon Göteborg. Är Platinum.
68b851923529d03ea6e9ad61ce83ef22.jpg
3426cf40fed81a9a17485051a5327697.jpg
 
Toppen