Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

David

Medlem
Inte riktigt Mariott, men Ritz-Carlton får väl hänga med här? De leverade en trevlig upgrade från enklaste rummet till en corner suite på ca 70 kvm med utsikt över Victoria Harbour och ön från våning 110. Om ni inte testat borde ni sätta upp hotellet på er att-göra-lista.
Trevligt! Jo, RC ryms här. :) Fick själv "bara" harbour view room från billigaste men det brukar aldrig bli riktigt bra när man vill ha två sängar. Mycket trevligt hotell. Var då PP.

Din statusnivå? RC rewards eller Marriott?
 

David

Medlem
Uppgraderad till 32F Executive room på Courtyard Hong Kong och några dagar senare (idag) till Executive Ocean View room på Marriott SkyCity. På SkyCity stod dessutom 'Avril' utanför och välkomnade mig när jag kom från flygplatsen, eskorterade till rummet och löste incheckningen där snabbt och lätt. Mycket bra jobbat!
 

Impendill

Medlem
Uppgraderad från Guest room till Spa suite på 31:a våningen, Sydney harbour Marriott. Fick även en flaska bubbel som väntade på oss i en is hink och ett kort med gratulationer till vår vigsel:)

Har ett matchat gold elite
 
Last edited:

David

Medlem
Några ytterligare uppgraderingar under jul- och nyårsresan:

JW Marriott Jakarta - Deluxe till Executive Room, city view.
Ritz-Carlton Jakarta - Grand Room till Grand Studio, club level (dock ingår inte lounge även om man får club room, dåligt)
Marriott Taipei - Deluxe till Comfort Privilege Suite
Marriott Taipei - Superior till Privilege Room, Executive level
Marriott Hong Kong SkyCity - Deluxe till Exec. Ocean View Suite
Renaissance Harbour View Hong Kong - Deluxe Garden view till Deluxe Harbour view
The Prince Sakura Tower Tokyo - Deluxe till South side Deluxe

Är Platinum Elite.
 

mika

Medlem
Denna vecka i Schweiz:
Renaissance Lucerne: från Standard Room till Junior Suite
Courtyard Zurich: inget upgrade, men stor flaska schweizisk Pinot Noir väntade på rummet (valde poäng som arrival gift)

Förra veckan i Texas: stannade på 3 olika Full Service Marriott i Dallas/Houston, inga upgrades alls tror jag, annat än ett "upgrade" till concierge floor.

Har Platinum Elite.
 

Impendill

Medlem
Jag har bokat en natt på "Petra Marriott Hotel" via Marriotts hemsida. Jag är guld och undrar om frukost ingår på hotellet i fråga?
Vissa hotell är om jag förstått det rätt undantagna från vissa förmåner?
 

AABack2ARN

Medlem
De hotell som klassas som resorts har en tendens att vara undantagna från loungetillgång och frukost. Utöver det vissa hotell i bland annat New York verkar komma undan med frukosterbjudandet och ger i stället poäng. Det finns en lista på marriotts hemsida men det är inte enkel att hitta. Kan kolla senare om jag hittar den. Finns även en tråd (sticky?) på FT som beskriver vilka förmåner som respektive hotell erbjuder.

Marriott-hotellen utanför USA har en tendens att vara både bättre och mer generösa med förmåner som frukost och dygnet runt öppna lounger.
 

mha321

Medlem
Jag börjar nästan undra om Marriott lyckats få reda på att jag statusmatchade till Hilton och funderade på att byta tillbaks tid. Hittills har jag aldrig fått en uppgradering med Marriott annat än "slightly better view, but btw right next to the elevator" på 2 år som Gold. Förra veckan dock:

Tre nätter på JW Marriott Marquis Miami Downtown, från billigaste award stay till Executive Suite på en av de högsta våningarna. De strök även sin destination fee (det som andra kallar resort fee, men eftersom det inte är en resort...) eftersom jag hade bokat före årsskiftet, utan att jag ens behövde fråga om det. Sen utcheckning utan diskussion.

Två nätter på Key West Marriott Beachside Hotel, från billigaste award stay till Presidential Suite. Visserligen med resort/pool view, men det hade jag på bokningen också. Balkong i två våningar! De strök även parkeringsavgiften "as a thank you for your loyalty".

Sedan tillbaks för en natt till på JW Marriott Marquis i Miami, denna gång uppgraderad till executive corner suite.

Eller så uppgraderar de bara på awards...
 
Toppen