Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

Impendill

Medlem
Hej!

Jag är Gold Elite hos Marriott och har gjort min första bokning, Marriott Sydney Harbour.
Bokningen är genom Hotels.com. Kan man räkna med några förmåner? Uppgraderingar/frukost etc?
 

henrik l

Medlem
Hej!

Jag är Gold Elite hos Marriott och har gjort min första bokning, Marriott Sydney Harbour.
Bokningen är genom Hotels.com. Kan man räkna med några förmåner? Uppgraderingar/frukost etc?

Har för mig att det inte funkar. Har inte provat själv. Hos Accor har jag fått drinken (är platinum) när jag bokat via tredjepart och hos IHG har poängen ramlat in (är statuslös där)
 

AABack2ARN

Medlem
Har faktiskt aldrig bokat Marriott via annan site under tiden jag haft status. Men jag har förstått att förmåner borde gälla dock får du inga poäng.
 

mha321

Medlem
Frågan är bara hur Marriott ser att jag har status hos dem? Är det först vid incheckning?
En resebyrå kan lägga in det i bokningen, men det hör knappast hotels.com. Så de lär inte veta något innan du kommer dit.

Minns att de explicit exkluderar fritt internet från benefits om du bokar via third party, och du tjänar varken poäng eller elite nights. Men om de faktiskt ger några andra förmåner vet jag inte - men jag skulle utgå från att du inte får något alls, och bli glatt överraskad om det blir något när du visar upp kortet vid incheckning.
 

Falcon71

Medlem
kanske kan du få igenom detta ?
Find a lower hotel rate and we’ll match it + give you an extra 25% discount.
Hotel Rate | Hotel Rates | Marriott Best Rate Guarantee

du kan fylla i ditt MR nummer hos hotels.com på " noteringar till hotellet " jag har fått uppgraderingar mm på det sättet
poäng kommer du bara få på det du gör av med på hotellet utöver rumsavgiften och ingen night credit

hur lyckades du bli Gold utan nätter - via united ?
 

Impendill

Medlem
kanske kan du få igenom detta ?
Find a lower hotel rate and we’ll match it + give you an extra 25% discount.
Hotel Rate | Hotel Rates | Marriott Best Rate Guarantee

du kan fylla i ditt MR nummer hos hotels.com på " noteringar till hotellet " jag har fått uppgraderingar mm på det sättet
poäng kommer du bara få på det du gör av med på hotellet utöver rumsavgiften och ingen night credit

hur lyckades du bli Gold utan nätter - via united ?

Har för mig att det var via Turkish, men kan ha varit United.
 

pswe

Medlem
Inte riktigt Mariott, men Ritz-Carlton får väl hänga med här? De leverade en trevlig upgrade från enklaste rummet till en corner suite på ca 70 kvm med utsikt över Victoria Harbour och ön från våning 110. Om ni inte testat borde ni sätta upp hotellet på er att-göra-lista.
 
Toppen