Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

swede77

Medlem
Spenderade en natt i Doha på Marriott ute vid flygplatsen. Det sades vid incheckningen att jag blivit uppgraderad till Executiverum men det kändes inte speciellt Executive och låg på vån 4 av 7. Spelade dock ingen som helst roll då jag somnade bara minuter efter jag kom till rummet och lämnade bara en dusch efter jag vaknat. :)

Du blev uppgraderad, har bott mycket på det hotellet och vån 4 är Exec floor. Förstår vad du menar, rummen kan kännas lite snåla. Hörnrummen på den våningen är generösare.
 

swede77

Medlem
Jag har varit Gold på Marriott i flera år och har precis legat under gränsen till Plat ofta. Jag skulle säga att min uppgradering ratio ligger på 80-90% om hotellet inte är fullbokat. I mellanöstern och Asien känns dom ganska generösa med uppgraderingar.

I princip alltid så blir jag uppgraderad 1 nivå. Cirka 30-40 % av gångerna uppgraderas jag 2 nivåer. Har fått sådana nivå uppgraderingar (till två rums sviter) en handfull tillfällen på JW Marriott i BKK samt två gånger på Marriott Renaissance. Även i mellanöstern ett flertal tillfällen.

Globalt så tillgodoses alltid mitt önskemål på High Floor och långt från hiss.
 

David

Medlem
Fick precis en riktigt nice hörnsvit på 37:e vån på Marriott i Bangkok, det på soi 57. Ett av de schystaste rum jag fått nånsin. Dessutom första gången som välkomstbrevet specifikt anger att jag är Platinum Premier istället för det vanliga platinum, cilket iofs inte spelar så stor roll men det har varit en del diskussioner på andra sidor om Plat Prem och hur uppmärksammat det blir/inte blir.

Sitter och väntar på att käket i Executiveloungen skall ställas fram så att jag kan få ett litet stödmål innan middag lite senare ikväll. Redan mackor, scones och kakor som stod framme innan happy hour var imponerande och nu dyker det upp väsentligt mycket mer käk.
 

David

Medlem
Bodde på Marriott Grosvenor square i London nu i helgen. Uppgraderad till ett trevligt executiverum på 4:e vån med gårdsutsikt. Bodde två awardnätter.

Loungen låg lustigt nog i källarvåningen och saknade helt fönster, en första för mig.

Middagen på Maze grill kunde jag sätta på rummet vilket genererade en del extra poäng.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Loungen låg lustigt nog i källarvåningen och saknade helt fönster, en första för mig.

Fönsterlösa lounger verkar vara ett signum i London. Bodde på Marriott i Kensington där loungen låg i bottenplan utan fönster. Samma på Windsor,nära LHR. Då är loungen på 40:e våningen på nybyggda Marriott Sukhumvit i BKK betydligt trevligare, där jag fö ska ha blivit uppgraderad:D
 

David

Medlem
Courtyard Kungsholmen i Stockholm. Från billigaste rum till hörnrum ovan entré. Som vanligt fritt internet, en drinkupong och gratis frukost - något som är en bonus och som egentligen inte ingår inom CY. Late check-out till 15:30 vilket blev utmärkt.
 

AABack2ARN

Medlem
Fönsterlösa lounger verkar vara ett signum i London.

Har fått samma känsla. Men ute på Heathrow ligger loungen för Marriott London Heathrow i ett fönsterlöst rum (nåja det är glasväggar) men å andra sidan har loungen på Renessaince en spektakulär utsikt över norra runway och terminal 1. Där kan man bara sitta och glo :)
 

David

Medlem
...men å andra sidan har loungen på Renessaince en spektakulär utsikt över norra runway och terminal 1. Där kan man bara sitta och glo :)

Om den inte är under renovering vilket precis var vad den var när jag var där för några veckor sedan. Hade just valt Renaissance för loungeutsikten, men icke då. Blir nog bra när den är uppdaterad dock.
 
Toppen