Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

Renaissance Paris Le Parc Trocadero - 3nätters rewardbokning av standardrum som blev Junior suite med utsikt över Eiffeltornet...typ ;-) man ser toppen från ett av fönstrena ;-)

Stort kanonrum högst upp (4våningar i den här delen) med loungedel, stor säng och stort badrum.

Och gratis frukost i trädgården om vädret tillåter, ser väldigt trevligt ut, om det inte regnade så förbaskat.
 

Layzedad

Medlem
Har bott mycket på Marriott Courtyard vid Rålambshovsparken. Blir tydligen ofta uppgraderad där, dock är oftast enda skillnaden att man får en väckarklocka med iPod/iPhonedocka.
 

AABack2ARN

Medlem
Stämmer, jag har numera lärt mig att rumsnumret slutar på 06. Testa och meddela dem i förväg att du vill ha ett "XX06" rum.

Åter från några dagar i Hong Kong. Mycket trevligt hotell. Fick hörnrum xx02 som hade enastående utsikt över ICC och Kowloon. Eventuellt är rummet lite mindre än andra rum då det är en sned fönstervägg men utsikten var grym. Även trevlig restaurang och lounge samt en bra shuttle bus.
 

henrik l

Medlem
Åter från några dagar i Hong Kong. Mycket trevligt hotell. Fick hörnrum xx02 som hade enastående utsikt över ICC och Kowloon. Eventuellt är rummet lite mindre än andra rum då det är en sned fönstervägg men utsikten var grym. Även trevlig restaurang och lounge samt en bra shuttle bus.

Kul att du gillade stället. Är kanske inte så spektakulärt men helt ok. Det viktiga är ju att man får hamnutsikt. Frukosten i MO Café på 2:a våningen är bra. Loungen inte spektakulär, men bra. Har man käkat en bra frukost och lunmch, så kan man överleva på snacksen där. Sen har jag väl blivit för mycket "local" för att ta "shuttle busen":D
 

AABack2ARN

Medlem
De flesta gångerna tog jag spårvagnen, men om klockan passade med tidtabellen tog jag shutteln till Central.

Noterade att det går en flygbuss direkt utanför hotellet (A11 eller A12?). Har du testat den? Hur lång tid tar den på sig till flygplatsen?
 

Hissen

Medlem
Bokat 3 nätter standard studio på Longin Center, Marriot Executive Apartments, Prag. Är statuslös, blev uppgraderad till one-bedroom suite. Helt ok! :)
 

henrik l

Medlem
Noterade att det går en flygbuss direkt utanför hotellet (A11 eller A12?). Har du testat den? Hur lång tid tar den på sig till flygplatsen?

A10 och A12. Har börjat använda dem när jag har varit ute på mina mileage-runs. Om jag minns rätt är det A12 som stannar utanför hotellet både till och från flygplatsen, medan A10 stannar på väg till flygplatsen. Jag vill minnas att bussen tar 30-35 min, så den är snabbare än taxi+airport express. Har man inte för mycket bagage att släpa på är bussen ett utmärkt alternativ om man ska till Courtyard. Sedan är bussresan även ganska trevlig med tanke på att man ser en hel del på vägen. Containerhamnen är imponerande.
 

David

Medlem
Precis incheckad på Courtyard Hong Kong och fick uppgradering från billigaste rumskategori till 3206, executive hörnrum på översta vån.
 

spritfet

Medlem
Hade guld förra året och blev uppgraderad i Madrid på ett AC Hotel (uppköpt av Marriott). Fick en schysst svit under min 11 dagars jobbvistelse med riktigt stor takterrass och fri minibar. Vet inte om AC fortfarande kör med fri minibar, men varit med om detta tidigare i Barcelona (i vanligt rum). Blev dock lite förvånad att det fanns sviter kvar då detta var ett officiellt hotell för ATP-WTA turneringen och man kan ju anta att rätt många spelare och officials har många nätter och hög status ;)
 
Toppen