Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Swisser

Medlem
Jag var nyligen i Bangkok och hade bokat ett Club room på InterConti med min Ambassador Weekend Certificat. Innan vi anlände till Bangkok hade hotellt upgradat oss till en Corner suite, eftersom jag är Platinum medlem. När vi checkade in i Club Loungen på 37:e våningen, så blev jag positivt överraskad då de upgradade oss ytterligare ett steg till en Ambassador suite. En mycket trevlig och rymlig suite och loungen var också helt ok. Hotellet ligger mycket bra till direkt vid BTS stationen Chit Lom och kan klart rekommenderas för er som söker ett bra hotell med central läge.
 

johhenrik

Medlem
Jag har bokat IC Bangkok för två helger i juli. Har dock bokat billigaste rummet, så jag antar jag blir uppgraderad till Club room. Blir första gången i Thailand för min del. Bara sett flygplatsen förut. :) Har hört mycket gott om hotellet och dess lounge dock.

Edit: bokade igår men ser att de har uppgraderat mig till Club Room redan.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag har bokat IC Bangkok för två helger i juli. Har dock bokat billigaste rummet, så jag antar jag blir uppgraderad till Club room. Blir första gången i Thailand för min del. Bara sett flygplatsen förut. :) Har hört mycket gott om hotellet och dess lounge dock. Edit: bokade igår men ser att de har uppgraderat mig till Club Room redan.
Ha det så trevligt, jag tyckte loungen var trevlig och fick amb suite när jag bokat club :)
 

Gus

Medlem
Jag blev uppgraderad från billigaste rummet till Club level på Crowne Plaza i Toulouse häromdagen, tack vare mitt platinumkort. På kvällen serverades grönsaksstavar och en dip tillsammans med rött/vitt vin och öl i club loungen. Ingen personal som dukade av tomma tallrikar och inget mousserande vin.(!!!) Vi satt i loungen i en halvtimme och sedan satte vi oss på en uteservering på närbeliggande place du Capitole och drack pastis och åt cornichoner, betydligt trevligare! :cool:

Frukosten i loungen var inget vidare den heller. När vi kom dit 10 minuter före stängning hade baguetterna torkat och osten var plastförpackad i engångsformat. Inte heller vid frukosten fanns det personal i loungen.

Nåväl, gratis är gott och i övrigt var hotellet trevligt! :)
 
Last edited:
Provade platinum-kortet i december och antingen p.g.a. mina stora förväntningar via SPG eller dålig chans, har jag varit otroligt onöjd. På IC London fick jag värsta utsiktet sen jag bott på motell mångamånga år sen. Annars har jag kanske fått högre våning eller annat annanstans, men känner försöker absolut inte uppnå platinum i år.
 

jumbooze

Medlem
Provade platinum-kortet i december och antingen p.g.a. mina stora förväntningar via SPG eller dålig chans, har jag varit otroligt onöjd. På IC London fick jag värsta utsiktet sen jag bott på motell mångamånga år sen. Annars har jag kanske fått högre våning eller annat annanstans, men känner försöker absolut inte uppnå platinum i år.
Hej,
IC bryr sig mera om ambassador status.
// J
 

johhenrik

Medlem
Det beror på vilken IC. IC Park Lane är ju rätt många usla rum från början. IC i Asien får man bra treatment som vanlig platinum också. Men generellt sett ska man väl gärna ha Ambassador om man bor på IC.
 
Bodde även på några HI och måste säga att det kändes lite för "Scandic" för mej. CP MAD var inte mycket bättre heller.
 

Concorde

Founding Member
Har inte svarat i denna tråd då jag blir uppgraderad varje gång. Som regel svit, ibland executive. Beror på grund kategori.
 

jumbooze

Medlem
Har inte svarat i denna tråd då jag blir uppgraderad varje gång. Som regel svit, ibland executive. Beror på grund kategori.
Iofs kan det ju vara intressant ändå, för annars så får man ju titta på FT's listning över upgrades för att se vad det kan tänkas bli...
 
Toppen