Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

johhenrik

Medlem
wow
Snacka om falsk marknadsföring. Kollade deras hemsida och detta rum verkar inte existera.
Nej, jag kan tänka mig att de inte skryter med detta rum... Lite skillnad mot min junior suite jag checkade ut från igår i Rom... :)

Jag ska kanske tillägga min rate är 80£, så det är ju väldans billigt. :)
 

FFlash

Medlem
Jag ska kanske tillägga min rate är 80£, så det är ju väldans billigt. :)

Jag fick precis samma rum som IHG Spire i höstas, och du är RA vad jag vet :D

Angående priset så 80£ låter mycket. Jag betalade 47€ och valde HI Ariel bara för att klara min into the nights kval eller vad den kampanjen nu hette. Det var dock rätt smidigt att gratis bus dit från T5 (jag ville egentligen bo på Sofitel T5 men secrethotels ville inte ge mig den natten :)
 

johhenrik

Medlem
Jag fick precis samma rum som IHG Spire i höstas, och du är RA vad jag vet :D

Angående priset så 80£ låter mycket. Jag betalade 47€ och valde HI Ariel bara för att klara min into the nights kval eller vad den kampanjen nu hette. Det var dock rätt smidigt att gratis bus dit från T5 (jag ville egentligen bo på Sofitel T5 men secrethotels ville inte ge mig den natten :)
Betalade du 47£ en vanlig veckodag? Låter som helgpris. Det var iaf billigast av alla hotell runt Heathrow inatt.
 

FFlash

Medlem
Betalade du 47£ en vanlig veckodag? Låter som helgpris. Det var iaf billigast av alla hotell runt Heathrow inatt.

Korrekt. Det var helg.

Back to topic, återigen fick Junior Suite på CP Helsinki under helgen. Bokar alltid billigaste och de ger jämt JS eller minst Club och bra bemötande, bra gym, även om loungen är inget att skriva hem. Är IHG Spire, tidigare platinum.

Är det nån som har erfarenhet om uppgraderingat på det nya Indigo Helsinki? Har inte ännu hunnit testa det...
 

jumbooze

Medlem
Korrekt. Det var helg.

Back to topic, återigen fick Junior Suite på CP Helsinki under helgen. Bokar alltid billigaste och de ger jämt JS eller minst Club och bra bemötande, bra gym, även om loungen är inget att skriva hem. Är IHG Spire, tidigare platinum.

Är det nån som har erfarenhet om uppgraderingat på det nya Indigo Helsinki? Har inte ännu hunnit testa det...
Hej lit OT, Hur ligger CP till om man vill "se stan" för första gången?
 

FFlash

Medlem
Hej lit OT, Hur ligger CP till om man vill "se stan" för första gången?

Tittar du på kartan så ser du att CP är att föredra om man vill ta det "lugnare", promenera/springa runt Tölöviken eller på sommaren vill man kanske söka sig till Sandudds badstrand | Visit Helsinki : Helsingfors stads officiella turismsidor Härligt alternativ är Hilton Kalastajatorppa/Fiskartorpet som är en bit bort men kan nås med spårvagn.

Däremot vill man bo centralt mitt i smeten är Indigo (som är dessutom ny) att föredra. Undvik Holiday Inn till det sista, HI Ruoholahti/Gräsviken ska man endast bo på pointbreaks. Alternativt Hilton Strand som är lite längre bort men har renoverats nyss
 

johhenrik

Medlem
InterContinental Mark Hopkins I San Francisco - bokat billigaste rum, fått en One Bedroom Suite med Club.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Toppen