Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

fcx

Medlem
Hotell: Hilton Metropol London
Bokat rum: Billigaste
Uppgradering Familjerum!
Antal nätter: 2
Status: HHD
Kom till hotellet runt 10:15 gick till incheckningen och receptionisten sa jag hade blivit uppgraderad, inget rum var ledigt men om jag gick till loungen och tog en kaffe skull rummet vara klart på 30 minuter.
Jag sa att skulle ut ”på stan” och beräknade vara tillbaka runt klockan 13:00, det skulle inte vara något problem och rummet skull vara iordning.
Kom tillbaka 14:15 rummet var inte klart, om jag gick till loungen och tog en kaffe skulle det ordnas på 15 minuter sa receptionisten!
Gick till loungen och talade om för lounge receptionisten om att mitt rum inte var klart, han sa jag skall kolla upp detta.
14:45 frågade jag igen och han sa att det var på gång!
15:00 gick han hem, och efter ytterligare 20 minuter frågade jag den nya receptionisten om mitt rum var klar, tyvärr var det inte det, men jag kan ge de dig ett annat rum!

Fick ett familjerum, vet inte vad jag var uppgraderad till för rum innan allt detta strul.
När jag kommer till rummet så är soffan bäddad och klar, något trångt blir det med tre sängar på 180cm.

När jag kom tillbaka till hotellet under eftermiddagen idag, påpekade jag till receptionschefen att jag inte var nöjd med incheckningen igår, hon erbjöd 20.000 poäng, jag tackade och tog emot erbjudandet.

Sitter nu med 20.000 mer på kontot, men lika förvånad och sur för hur man behandlar en HHD.
Visa bifogad bild 82161

Metropole är lite som om SAS kabinpersonal skulle öppna ett hotell. Ibland funkar det riktigt bra, andra gånger är det en mindre katastrof, som bemöts med axelryckningar.
 

Senator

Moderator
Hotell: Hilton Metropol London
Bokat rum: Billigaste
Uppgradering Familjerum!
Antal nätter: 2
Status: HHD
Kom till hotellet runt 10:15 gick till incheckningen och receptionisten sa jag hade blivit uppgraderad, inget rum var ledigt men om jag gick till loungen och tog en kaffe skull rummet vara klart på 30 minuter.
Jag sa att skulle ut ”på stan” och beräknade vara tillbaka runt klockan 13:00, det skulle inte vara något problem och rummet skull vara iordning.
Kom tillbaka 14:15 rummet var inte klart, om jag gick till loungen och tog en kaffe skulle det ordnas på 15 minuter sa receptionisten!
Gick till loungen och talade om för lounge receptionisten om att mitt rum inte var klart, han sa jag skall kolla upp detta.
14:45 frågade jag igen och han sa att det var på gång!
15:00 gick han hem, och efter ytterligare 20 minuter frågade jag den nya receptionisten om mitt rum var klar, tyvärr var det inte det, men jag kan ge de dig ett annat rum!

Fick ett familjerum, vet inte vad jag var uppgraderad till för rum innan allt detta strul.
När jag kommer till rummet så är soffan bäddad och klar, något trångt blir det med tre sängar på 180cm.

När jag kom tillbaka till hotellet under eftermiddagen idag, påpekade jag till receptionschefen att jag inte var nöjd med incheckningen igår, hon erbjöd 20.000 poäng, jag tackade och tog emot erbjudandet.

Sitter nu med 20.000 mer på kontot, men lika förvånad och sur för hur man behandlar en HHD.
Visa bifogad bild 82161

Spännande - Jag debuterar på Metropole om en vecka! Får se hur det blir :)

Bockar av Metropole samt DT Heathrow nästa vecka. Sedan är alla Hiltonhotell i London (Förutom Hampton i Waterloo och Docklands) avklarade under 2018.

Metropole är lite som om SAS kabinpersonal skulle öppna ett hotell. Ibland funkar det riktigt bra, andra gånger är det en mindre katastrof, som bemöts med axelryckningar.

Mitt tips på Metropole som HHD är att ALDRIG gå till reception, men gå direkt till Loungen för incheckning. Helt annan nivå på service. Sen vill man be om ett renoverat rum i Tower. Inte så stora, men de bästa kan jag tycka.

@fcx beskrivning är rätt så bra. Jag bor där sällan numera, men jag har ofta använt det när jag skulle vidare till Reading, Oxford, Bracknell.
 

Senator

Moderator
Hotell: DoubleTree by Hilton Madrid Prado
Datum: 27-29 November
Bokat rum: KING SUPERIOR ROOM
Uppgradering nej
Antal nätter: 2
Status: HHD

Helt fullt och det var så himla liten prisskillnad från billigaste till ett KING SUPERIOR ROOM att jag bokade direkt. Annars ett mycket trevligt hotell som ligger bra till i centrala Madrid. Mycket bra frukost! Finns bara en kategori att uppgradera till och det är samma rum, men med balkong.
 

MartinH

Medlem
Hotell: DoubleTree Resort by Hilton Hotel Penang
Datum: nov/dec
Bokat rum: KING GUEST ROOM
Uppgradering: KING ONE BEDROOM SUITE - SEA VIEW AND BALCONY
Antal nätter: 14
Status: HHD

Jag var här några veckor i februari/mars i år. Fick svit 3 av 4 vistelser då. Ännu har jag inte fått nåt rum med "terrass" till skillnad från "balkong", hade vart kul att se skillnaden. Mycket trevligt hotell. Tyvärr är några av mina favoriter i personalen inte här längre. Ja, ja...det blir till att lära upp en ny bartender :)

I våras bodde jag bara på poäng, men den här gången så betalar jag för en del av vistelsen, vid rea så är det så billigt här att jag inte kan motivera att använda poäng. Fick så klart en kommentar vid incheckning, "sir, are you not using points this time?!?" ;)
 

Lollet

Medlem
Hotell: Hilton Tallinn Park
Datum: 30nov-2dec
Bokat rum: Billigaste
Uppgraderad: King Deluxe One Bedroom Suite
Antal nätter: 2
Status: HHG
 

Tonton

Medlem
Hotell: HGI Malaga
Datum: 1-3 December
Bokat rum: Twin Guest Room - Awardbokning
Uppgradering: King Guest Room
Antal nätter: 2
Status: HHD

Hotell: HGI Heathrow
Datum: 3-4 December
Bokat rum: Queen Room
Uppgradering: King Room with Sofa
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotell: Hilton Metropole
Datum: 4-5 December
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering: King Suite
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotell: DT Heathrow
Datum: 5-6 December
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering: N/A (en hård utekväll I london renderade i att jag ankom 05, duschade och fräschade till mig innan jag drog 05:30 för min flight :rolleyes:)
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotell: DT Sukhumvit Bangkok
Datum: 9-12 December
Bokat rum: Twin Guest Room - Awardbokning
Uppgradering: Twin Deluxe Room
Antal nätter: 3
Status: HHD
 
Toppen