Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

BAS

Medlem
Status: HHG
Hotell:
Hilton Munich City
Bokat rum: King+Twin Guest room -connecting rooms
Uppgradering: King+Twin Deluxe room connecting rooms
Antal nätter: 3

Bodde tre nätter med familjen Fick först rum i orenoverade delen av hotellet. Var rätt sunkigt, så frågade om vi kunde få ett nyrenoverat, vilket de fixade. Tror att skillnaden på Guest room och Deluxe var att alkoholfria drycker ingick i minibaren. Mycket populärt hos barnen.

Hotell: Hilton Helsinki Strand
Bokat rum: Twin guest room
Uppgradering: King Executive with Sea View
Antal nätter: 4

Hotell: Conrad Fort Lauderdale Beach
Bokat rum: Junior Suite Ocean View
Uppgradering: 1 Bedroom Suite Oceanfront
Antal nätter: 5

Checkade in här igår :). Blev erbjuden ett 1 Bedroom partial ocean view, men tackade nej då den inte hade annat än fransk balkong, och jag sa att vi prioriterade fin balkong framför lyxigare rum.

Väl på rummet gick vi ut till balkongen och konstaterade att det ligger ut mot en byggarbetsplats, och bullret är så högt att man inte gärna vill sitta där. Lite besvikna lunkade vi tillbaka till receptionen och sa att vi nog tar rummet med liten balkong i stället, som inte var mot bygget.:(

Då började de leta lediga rum, och vi fick följa med och titta på ytterligare två rumstyper. Inget av dem var väl riktigt vad vi ville ha (bland annat ett rum med queen size säng, och jag är här med min son. Lite väl intimt).

Då säger tjejen: Behåll rummet ni har för tillfället, så ringer jag när vi ordnat ett bättre rum. En 20 minuter senare ringer hon att vi har ett Oceanfront-rum iordninggjort.:):):)
 

lillemannen

Medlem
Ingen lounge tyvärr. Jag skulle personligen inte betala extra för själva utsikten, men däremot ökar förmodligen chansen till en ännu bättre uppgradering om du bokar High Floor, speciellt om du är diamant.
Blir väl en natt där då, för att bibehålla diamond kortet nästa år med och ha testat detta hotell.
 

011430121

Medlem
Hilton Phuket Karton Beach
Datum: 6 Okt
Bokat rum: King guest room Garden
Uppgradering: King Junior Suite Garden
Våning: 12
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotellet typisk för turister en jätte anläggning, med 5 poler ligger mitt i ingen stans.
 

Mangostan

Medlem
Hilton Barra, Rio de Janeiro
Datum: 9 Okt
Bokat rum: 2 double beds (billigaste)
Uppgradering: Two double beds Executive floor
Våning: 7/9
Antal nätter: 1
Status: HHG

Bra hotell, men hopplöst läge i Upplands Väsby, typ. Detta var min sista vistelse som HHG eftersom jag nu äntligen har nått Diamond, så snart statusen uppdateras.

Sammanfattning på årets 30 vistelser som guld (reser endast privat):
3 svituppgraderingar (Conrad Manila och två ggr på Doubletree Bangkok)

Nästan alltid uppgraderad till executive, eller fått lounge ändå på de som haft det.

Enda icke-uppgraderingen: Conrad Residences Bangkok

Enda icke-loungetillgång: Hilton Bankside London.

Således nöjd som guld, men hoppas på ännu trevligare vistelser som diamant.
 
Toppen