Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

rsimon

Medlem
Hotell: Hilton Millenium Downtown New York
Bokat rum: King Bed Room
Uppgradering: King Room Deluxe Cityview
Antal nätter: 2
Status: HHD

Rymligt rum på våning 41 mitt för WTC. Bokade med MVP-rate, men inga frågor om medlemskap vid incheckning. Full American frukostbuffé i restaurangen.
 

TP12

Medlem
Några vistelser från senaste tiden, är HHG:

Hotell: Waldorf Astoria, RAK-UAE
Bokat rum: King Classic Room
Uppgradering: King Deluxe Room with Sea View and Balcony
Antal nätter: 4

Hotell: Hilton Berlin
Bokat rum: Twin Guest Room
Uppgradering: Nej pga. fullbokat, fick två drinkbiljetter
Antal nätter: 1

Hotell: Hilton Budapest City
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering: King Junior Suit, drinkbiljetter, vinflaska
Antal nätter: 3

Hotell: Hilton Paris Opera
Bokat rum: Deluxe Room
Uppgradering: Nej pga. fullbokat, fick inget annat kul.
Antal nätter: 4
 

DavveP

Medlem
Ahh ok! Hade varit kul att ses på en öl annars.
De var väldigt bra på att uppgradera en kompis som bodde där när det var rätt nytt. Han fick two bedroom suite från något hyfsat vanligt rum, som HHD.

Radisson ligger lite mer off än Hilton men är riktigt trevligt och fräscht. Oftast väldigt billigt sett till vad man får.

Hade verkligen var trevligt med en öl om det varit samtidigt @bnr. Radisson Old Mill gillar jag med, har haft det som en favorit efter jag var där när det var realativt nyöppnat. Ska bli spännande och se vad Hilton Belgrade uppgraderar till när man är HHG.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Senator

Moderator
Hotell: The Trafalgar St. James London, Curio Collection by Hilton
Bokat rum: TRAFALGAR KING ROOM
Uppgradering: INGEN
Antal nätter: 2
Status: HHD

Hotellet är helt fullt, men jag har mailat lite med Back Office så de allokerade ut det största rummet de hade i kategorien så vi skulle få in barnsängen till Mini. Jag är inte 100% såld på hotellet, mer ur ett Price = value perspektiv (svårt att hitta under £300 per natt). Det är inget fel med hotellet men jag tycker det är aningen dyrt för vad man får, jämfört med t.ex. London Hilton Bankside. Men min sambo är sålt. LOCATION, LOCATION, LOCATION ;)
 
Hotell: Millenium Hilton New York One UN Plaza
Bokat rum: King Bed
Uppgradering: INGEN
Antal nätter: 3
Status: HHD
Såg när jag skulle checka ut att dom tagit betalt för frukosten fast det borde ingå som Diamond. Frågade receptionen om det verkligen stämde, fick ett god dag yxskaft svar. Hade bråttom till flygplatsen så hann tyvärr inte fortsätta diskussionen där och då.

Hotell:
Hilton Berlin
Bokat rum: Twin Guest Room
Uppgradering: King Corner Suite Dome View
Antal nätter: 3
Status: HHD
Tårta och skumpa på rummet vid ankomst. Gillade frukosten, maten i restaurangen var god. Hade inge höga förhoppningar på gymmet så blev varken nöjd eller missnöjd. Läget var bra, gångavstånd till det mesta samt ca 20 min från flygplatsen.
 

agehall

Medlem
Såg när jag skulle checka ut att dom tagit betalt för frukosten fast det borde ingå som Diamond. Frågade receptionen om det verkligen stämde, fick ett god dag yxskaft svar. Hade bråttom till flygplatsen så hann tyvärr inte fortsätta diskussionen där och då.
Som diamond är du ju förvisad till loungen för att få frukost, så det är nog inte så konstigt om de tagit betalt av dig ifall du åt frukost i restaurangen. Om det sedan är rätt eller fel kan ju diskuteras...
 

bnr

Medlem
Hotell: Hilton Belgrade
Bokat rum: TWO DOUBLE BEDS GUEST ROOM
Uppgradering: KING JUNIOR SUITE
Antal nätter: 3
Status: HHD
Uppgraderad till Executive-rum först, såg det dagen innan i appen. Frågade vid ankomst, då kunde de ordna en juniorsvit.
Soft hotell, bra value, €95 per natt på denna bokning. Ligger bra till och är riktigt fräscht, nybyggt.
Litet minus att man inte kan koppla upp egen enhet till TV via Bluetooth, finns inte heller någon YouTube-app eller liknande på TVn.

Bilder från loungen som är rätt liten, men trevlig.
IMG_0314.JPG

IMG_0315.JPG

IMG_0316.JPG

IMG_0317.JPG

IMG_0318.JPG
 

bnr

Medlem
Som diamond är du ju förvisad till loungen för att få frukost, så det är nog inte så konstigt om de tagit betalt av dig ifall du åt frukost i restaurangen. Om det sedan är rätt eller fel kan ju diskuteras...
Beror ju på vilken policy propertyn i fråga tillämpar. Finns flera hotell där man kan välja var man vill äta. Andra där det bara är loungen som gäller.
 
Toppen