Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Jonas C

Medlem
Fick en väldigt trevlig uppgradering i fredags på Hilton Frankfurt Airport. Bokat King Executive för €283. Uppgraderad till Executive Corner Suite som HH Silver. Misstänker att uppgraderingen var operationell då jag anlände sent och hotellet var fullbokat. Fri frukost i lounge + sen utcheckning till kl 15. På rummet stod även ett fruktfat med praliner och en chokladask i plåt med en bild av hotellet. Utan tvekan en av årets bästa hotellupplevelser.

IMG_4457.JPG IMG_4460.JPG IMG_4459.JPG IMG_4458.JPG IMG_4467.JPG
 
Last edited:

RonnieK

Medlem
Hilton Fiji.

Bokade billigaste BEACHFRONT GUESTROOM med gamla varianten av poäng+pengar, innan det försvann till förmån för (det sämre) "reglaget" för delbetalning med poäng som nu alltid finns som alternativ. 20,000 poäng + 160 SEK per natt över julen - ett kap!

Blev uppgraderad till 1 BDRM BEACHFRONT W/KITCHENETTE AND LAUNDRY. Inte så mycket storlek att skryta med (65 m2) men välplanerat och många features; tvätt/tork, grill, diskmaskin...

Är HHG.

IMG_20171221_135539.jpg


IMG_20171221_135557.jpg


IMG_20171221_135610.jpg
 

rsimon

Medlem
Nespressomaskin tror jag... vidare personligt tilltal vid frukosten samt gratis shuttle till flygplatsen (utom vid utcheckningstillfälle då 5 CHF debiterades).
 

Senator

Moderator
Nespressomaskin tror jag... vidare personligt tilltal vid frukosten samt gratis shuttle till flygplatsen (utom vid utcheckningstillfälle då 5 CHF debiterades).

Va! Har dom börjat ta betalt för shuttle till flygplatsen? Vilket skämt!

Executive Rooms är himla tråkiga i Zurich. Helst vill man ha Relaxation Room.
 

rsimon

Medlem
Va! Har dom börjat ta betalt för shuttle till flygplatsen? Vilket skämt!

I vart fall sen i mars i år. Den officiella informationen är att det är gratis shuttle FRÅN flygplatsen men det kostar 5 Franken TILL densamma. Man köper biljett i repan. Men som sagt behövde jag inte pynta vid de tillfällen jag åkte in till stan. Om det var för att jag är HHD eller om det bara var av allmän välvilja förtäljer inte historien.
 

palmen

Moderator
Hilton Bankside London. Uppgraderad redan vid bokning till Executive. Prepaid billigaste, direkt kontakt med front desk manager. Vid incheckning uppgraderad igen till Junior Executive Suite. Fri minibar för allt alkoholfritt inklusive snacks.
50% rabatt i restaurangen.
Är HHG.
Vad skrev du till front desk manager?
 

micsjo

Medlem
Vad skrev du till front desk manager?
Var där med jobbet för en månad sedan och pratade med managern om att komma privat över jul. Mailade sedan med bokningsönskemål någon vecka senare och fick pris på prepaid billigaste möjliga och upgrade till Executive.

Säkert relaterat till att vi varit där med större grupp med firman två gånger också. Och att managern var svensk också. Nu har han flyttat och ska öppna nytt Hilton på annan ort.
 
Toppen