Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Lita aldrig på att mobilen ställer om sig automatiskt! Det finns många operatörer som misslyckas med att skicka ut tidsinformation korrekt.
True! Det var väl Telia som för några år sedan mitt i natten råkade skicka ut en felaktig tidsomställning så säkert några tiotusental människor försov sig. Så det är bra med back up!
 

jerixon

Medlem
Hilton Reykjavik Nordica.
Bokat 2x billigaste enkelrum.
Både jag och min chef uppgraderade till Queen executive på översta våningen.
Välkomstbrev, choklad (ingen kvalitét direkt) och vatten på rummet.
HHD
 

jerixon

Medlem
Säljer inte varumärken, säljer råvaror och ingredienser till de som tillverkar chokladen/chokladprodukterna.
Finns flera konkurenter och kunder som tillverkar bra choklad :)
Jag är dock kräsen såklart då jag får testa det bästa som finns i chokladväg var vecka ;)

Ha, ha, går det att tillgodo se dig med någon choklad utanför det egna varumärket?
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Hilton Tokyo, från billigaste rummet bokat under kampanj till King Executive Tower Suite. HHD.

Tillbaka på samma hotell nu cirka tre veckor senare. Ingen uppgradering i appen så viss pessimism när vi skulle checka in, lite lätt jetlaggade kl 11 på förmiddagen. Damen gav oss utmärkt recognition som HHD och såg att vi nyligen bodde i en King Executive Tower Suite och tyckte att vi skulle ha en likadan igen. Vi fick även en kupong med 30% rabatt på en av restaurangerna (som vi provade förra gången) samt ett visitkort från damen som hjälpte oss och det visade sig vara hotellets Guest Relations Manager. Och när vi kom upp till rummet stod en messenger med vår förbeställda wifi-dosa i ett kuvert. En bra start på denna Japantripp!
 

011430121

Medlem
Det säger alltid vid incheckningen att har blivit uppgraderad, har jag svårt att avgöra, ibland tror jag att det bara att det är utsikten som man uppgraderas till.
På Hilton Grand Place i Bryssel, så stämplade hon på nyckelkuveret att jag hade blivit uppgraderad! Här behövde man bara undra till vad?
IMG_1139.JPG
 

taxvalp

Medlem
Nu har jag fått svar av hotellet som återigen gav fel information. Men efter kontakt med guest correspondance så fick jag ytterligare ett mail från hotellet som nu bekräftar att de bjuder på transfern helt gratis eftersom att de kommunicerat fel tidigare. Det uppskattas mycket!

Sedan fråga jag lite snällt om en uppgradering eftersom att jag är Diamond och min fru Guld och fick svaret att de uppgraderar oss i förväg till King Deluxe Hillside Pool Villa. Det var en sådan du bodde i va? var du nöjd?
Till en början hade vi bokat den billigaste bungalow med poäng, skrev ett mail och fick uppgraderat till beach bungalow och nu detta trots nästan fullbokat:)

Vad gör man på ön? Finns det restauranger mer än hotellets? Är det dyrt att äta? Finns någon kiosk typ eller liten butik?
Har du några tips till oss? Vi stannar 7 nätter.

Snyggt! Ja, jag tror att det var samma nivå som vi blev uppgraderade till. Vi var mycket nöjda och den modellen känns lugnare än den vid stranden så vi skulle inte vilja byta.

På ön finns inte så himla mycket att göra. Det finns hajker med eller utan guide, pool, strand, spa och lite enklare sportaktiviteter. Mat och dryck är dyrt, ät en rejäl frukost och satsa sedan på halvpension (=middag) för 60€ per person och dag exklusive dryck. Vi åt en lättare lunch ibland. Ingen kiosk men vi såg en del som hade bunkrat med snacks och skattefri sprit som de konsumerade på ön. Räkna med att allt är dyrt men man får vad man betalar för. Ät er runt bland restaurangerna, Gran Kaaz var min favorit och buffén är också bra.
 
Toppen