Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

JohanA

Medlem
Waldorf Astoria Shanghai försökte lura på mig att jag fått en uppgradering till Bund View - påpekade snällt att jag redan hade Bund View i min originalbokning.
Ska påpeka det diskret vid nästa interaktion med någon manager.
För övrigt gav HHD fri frukost här, vilket uppskattas då det inte är en officiell förmån.
 

FF#1

Medlem
Hilton AMS, points n cash, vart uppgraderad till exc. Må väl vara men erbjudna rummet hade ingen utsikt mot flygplatsen och inget badkar. Frågade om det och fick ett sånt rum, stort fräscht och bra utsikt.
 

oneM

Medlem
Hilton Slussen, bokade billigaste rummet uppgraderad till Twin Deluxe With View. Fick ett rum på andra våningen så utsikten är rakt över motorvägen o sen fick man ju inte tillgång till lounge. Ingen höjdare direkt.
 

JohanA

Medlem
Hilton Slussen, bokade billigaste rummet uppgraderad till Twin Deluxe With View. Fick ett rum på andra våningen så utsikten är rakt över motorvägen o sen fick man ju inte tillgång till lounge. Ingen höjdare direkt.
Vilken status, om någon, har du? Som HHD har du alltid lounge... som HHG bara när du har rum som ger access. Som Silver eller statuslös var det en bra uppgradering.
För övrigt är det inte en motorväg... ;)
 

oneM

Medlem
Vilken status, om någon, har du? Som HHD har du alltid lounge... som HHG bara när du har rum som ger access. Som Silver eller statuslös var det en bra uppgradering.
För övrigt är det inte en motorväg... ;)
Hehe, glömde den detaljen ber om ursäkt. HHG för övrigt var rummet väldigt skitigt låg damm överallt klagade och fick ett nytt rum i samma kategori.
 

nissefalk

Medlem
Hilton Vancouver Airport, bokat Junior Suite med poäng (30,000 per natt), fick uppgradering till 1 Bedroom Suite, är Diamond hos Hilton.

Trevligt hotell i Richmond, skytrain/tunnelbana in till centrala Vancouver på mindre än 30min, hotellet har ingen lounge men som Diamond fick jag fri frukost.
 

Senator

Moderator
Hilton Cape Town från billigaste via corporate deal till Executive Room på 7:e (av 8) våningen. Bra hotell med bra utbud hela dagen i loungen. Lite stökigt på grund av renovering i repan.

Precis anlänt Hilton Mauritius där vi nu har nio nätter i ett härligt King Grand Deluxe rum men balkong nära poolen. Vi kommer nog trivas här, nästa anhalt är Management Drinks..
 

Impendill

Medlem
Hilton Munich City,
Bokade billigaste rummet i 3 nätter. Skrev till dem och bad om uppgradering till deras största rum. Fick svaret att det ej var tillgängligt men fick istället uppgradering till junior suite på 35 kvm.

När jag sedan kollade appen samma dag som incheckning stod det king suite executive. Så vi fick rummet vi bad om på ca 95 kvm:)

Första gången på Hilton för mig och matchat Diamond.

Frukosten i executive lounge är däremot inget att hurra för, annars ett trevligt hotel hittills.
 
Toppen