Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad av tredjepart vid resa?

gdaily

Medlem
Finnair guld gav mig uppgradering till Business på ett fullsatt BA-plan mellan London och Stockholm. Konstigt nog valde de mig före två BA-silvermedlemmar (ska ju vara samma status).
 

Valley

Medlem
Economy till Business - ARN-MUC med LH (Överbokad SK-Flight där jag gladeligen avstod min plats), EWR - OSL - ARN med SK (Ord flyg kom aldrig till staterna) , ARN - HKI med SK (Finnair ställde in pga strejk och jag var tvungen dit för att inte blåsa mina möten - Snyggt gjort av Finnair)
 

Dr. Miles

Expert
Inte uppgradering men jag fick seat blocking ett par gånger på Air Chinas inrikes flygningar när jag presenterade mitt Aegean Miles&Bonus Gold kort.
Båda flighterna var över 90% beläggning i Economy men jag fick en hel rad(3 stolar) för mig själv. Jag satte i strax bakom vingen.
 

Jonas C

Medlem
Jag var nära att få en op-up på Lufthansa. Reste på M biljett på ett överbokat flyg DUS-HAM. I gaten pep det till (Lufthansa delar ut op-ups efter bokningsklass, inte status), men så fort agenten såg mitt M&B kort beordrade hon mig att gå på som vanligt, och gav med sannolikhet bort uppgraderingen till någon annan :(
 

Dr. Miles

Expert
Inte uppgradering men jag fick seat blocking ett par gånger på Air Chinas inrikes flygningar när jag presenterade mitt Aegean Miles&Bonus Gold kort.
Båda flighterna var över 90% beläggning i Economy men jag fick en hel rad(3 stolar) för mig själv. Jag satte i strax bakom vingen.

Det märkliga var att Air Chinas kabinpersonal hälsade alla Star Alliance Gold före flighten och de(*G) trängdes vid nödutgångar.
Medans jag satte ett par rader bakom dem och hade en hel rad för mig själv medans resten av planet var packad.

Är Aegean Gold något stort i Kina? :confused:
 

tomle

Medlem
Fick två uppgraderingar M->C som AA Plat:
HKG-SIN med CX
BKK-HEL med AY
Även seat blocking när jag reste med QF.

Inga uppgraderingar ännu med *A, A3 Gold och snart även EBG...
 
Last edited:
Toppen