Senaste nytt

Har du blivit nergraderad?

Alx

Medlem
Agehall fick du 500€ eller "500€" SAS voucher? En voucher har i mina ögon ett avsevärt lägre reellt värde. SAS löser väl i bästa fall in dessa mot halva värdet vid de tillfällen de alls går att lösa in?!

Personligen värderar jag en sådan voucher till en fjärdedel av det påstådda värdet eller hälften av vad de själva är beredda att lösa in den emot med tanke på de kraftigt begränsade möjligheterna en SAS voucher ger.
 

gdaily

Medlem
Minns du vad du värdet för din Bizbiljett var?
21k sek för tur/retur, så 10.5k enkel väg. Jag fick 10k M&M-poäng också + nödutgångssäte med "oändligt benutrymme"

Orsaken till nedflyttningen var att Amerikanska volleybolllandslaget hade köpt samtliga lediga stolar i First och Biz. Det var långa killar det...
 

Magino

Medlem
Aldrig kul att behöva bli nergraderad när man köpt sig en plats på ett plan. Men måste säga att Lufthansa gav ganska bra plåster på såret. Antar att du hade kunnat blivit flyttad till ett annat flyg om du verkligen ville flyga business.
 

Unicornone

Medlem
En kollega som skulle flyga ARN-CDG 2008 med SK blev på nedresan uppgraderad till business, han var EBB vid tillfället. På hemresan så beklagade SK att de var överbokade och undrade om han kunde tänka sig economy istället mot en kontant kompensation på 300€....... Det märkliga är att SK uppgaderade honom ToR brukar väl ända bara vara enkel?
 

agehall

Medlem
Agehall fick du 500€ eller "500€" SAS voucher? En voucher har i mina ögon ett avsevärt lägre reellt värde. SAS löser väl i bästa fall in dessa mot halva värdet vid de tillfällen de alls går att lösa in?!

Personligen värderar jag en sådan voucher till en fjärdedel av det påstådda värdet eller hälften av vad de själva är beredda att lösa in den emot med tanke på de kraftigt begränsade möjligheterna en SAS voucher ger.

Det var en voucher. Men eftersom jag visste att jag skulle kunna använda den, så var det inget problem. Jag hade även valet att få €250 i kontanter. Egentligen är det väl mindre ersättning än vad de borde ha gett mig, men jag hade inte tid och ork just då att bråka med dem.
 

flying

Medlem
Frivilligt från economy extra till economy på den väldigt långa flygningen mellan CPH-GOT! Det fanns inga gång platser kvar i economy extra:)
 
Toppen