Har du blivit nedgraderad på Nordic Choice Hotels?

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av Valley, 16 Juli 2015.

  1. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Ny erfarenhet nästan varje dag :)

    Blev nedgraderad av Hotel Ernst, Kristiansand till enklast möjliga enkelrum om ca 10Kvm. Fast man såg så klart till att jag fick betala för det jag bokat.

    Skickat lite synpunkter till deras kundtjänst med begäran om kompensation.
    Vad kan vara lämpligt ? Förutom att mellanskillnaden på pris skall återbetalas.
     
    Bergp och FF#1 gillar detta.
  2. Johanna

    Johanna Medlem

    Jag blir helt stum. Om jag åker själv så brukar jag ändå fylla i att det kommer 2 personer. Någonstans i bakhuvudet har jag att de inte ska kunna misskreditera mig för att jag är själv (och kanske dam).

    Vad hade de för ursäkt? Jag hade not försökt hitta ett annat hotell och avbokat då de inte kunde leverera.

    Kompensation är ju inte bara mellanskillnaden utan också det att du fått en sämre upplevelse än förväntat.
     
    Bergp gillar detta.
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad hade du bokat?
     
  4. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Dubbelrum enligt min bokning
     
  5. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Väntar med spänning på svaret (ursäkten)
    Orkade inte ta upp det med dem på plats, 60 mil i bil innan gjorde att vi prioriterade mat före diskussioner med ett hotell som uppenbarligen var absolut fullbelagt.

    Upplevelsen i sig kan jag leva med att vara utan. Dock var det inte precis optimalt att sitta 2 pers och försöka jobba
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog säga att den där natten ska bli minst gratis.
     
  7. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig blivit nedgraderad på Nordic Choice, men har varit med att hotellet är fullt vid ankomst. Det resulterade i att en kollega och jag fick dela rum. De hade planerat för det genom att hålla ett större twin rum åt oss. Den gången fick vi i kompensation: Både två fick intjäningen för rummet vi bodde i, samt att vi fick 20'000p var.
     
  8. Johanna

    Johanna Medlem

    Men att planera något sådant? Det är inte alls säkert att det är ok att dela med kollegan. Konstigt att man som hotell utgår ifrån det i sin planering. Någongång måste de ju ha sett att de bokat fler rum än vad som fanns?
     
  9. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Själv jobbat inom den branschen och policyn var hos oss 3% överbokning innan man sa att det var fullt.
     
    agehall gillar detta.
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Alla bolag i resebranschen överbokar. Flygbolag, hyrbilsfirmor, hotell, you name it.

    Hade folk faktiskt rest så som de bokade hade det inte funkat men många gör inte det och därför funkar det att överboka.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×