Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Kan rekommendera Regent Seven Seas Cruises The Most Inclusive Luxury Experience | Regent Seven Seas Cruises

Hade en kryssning från Aten till Venedig för en några år sedan, det var helt sjukt bra. balkong i alla hytter, barskåpet fylldes på med vad man ville ha, roomservice kom på några minuter dricka och mat, de dyrare hytterna hade egna butlers (vi i delade "vår" med några andra ;)). Man behövde bara boka bord på "specialrestaurangerna" men eftersom det var så lite folk så spelade det ingen roll, fick max vänta 30 minuter på bord när vi inte bokat. Allt ingick, inklusive utflykter.
 

Agö

Medlem
Här verkar fokus vara på Karibien och Medelhavet. Är det ingen som åkt flodkryssning i Europa? Bästa rederi?
 

bhen

Medlem
Hej, jag planerar vår första cruise, ut från Galveston,Texas i Februari och har några frågor:

Får man normalt bäst pris på rederiets hemsida eller är det en djungel av rabattkoder etc?
Hur mkt extra kostnader utøver biljettpriset måste man räkna med, vad ingår, ingen mat?
Jag hittar en sjudagars "western caribbean" med Liberty of the Seas,här kostar junior suite $4700 (2vuxna 2barn (3/5år)
-är detta cirka genomsnitt eller dyrt/billigt pga säsong?
-Skeppet verkar Ok för familjer eller borde vi hellre flygit till Florida för nåt bättre? (bor bilavstånd från galveston)

Raten är avbokningsbar fram till November så tänker att jag bokar för att säkra mig.
 

Micce1980

Medlem
bhen:

Själv brukar jag kolla seascanner först och ibland för oss som åkt en del kan vi få bättre pris direkt hos bolaget.

Extra kostad som tillkommer är "dricks" till personalen, den går att ta bort men då ska det varit rätt uselt anser jag, har dock gjort så en gång när jag ansåg det nödvändigt. Mat i "dining room" på kvällen ingår alltid samt oftast vatten, frukost samt buffén också. Resterande beror på vilket paket du bokar.

Fartyget verkar inrikta sig lite mer på lek och plask så det ska nog bli bra med familjen, boka den tidiga sittningen om de inte är kvällsmänniskor. Finns säkert en del nöjesparker i FL men för mig är det enda positiva där Kennedy Space Center så är bara där om det går en trevlig kryssning därifrån :)
 

MrFC

Ny medlem
Var skeptisk men...

Åkte oasis of the seas Haiti - Jamaica - Mexico en vecka, kanonresa över förväntan. Kan tänka mig att göra igen.
 

aldrighemma

Medlem
Hej, jag planerar vår första cruise, ut från Galveston,Texas i Februari och har några frågor:
Det enda negativa med att kryssa från Galveston, är att ta sig dit, det finns begränsat med möjligheter, och ingen "vanlig"hyrbilsfirma i själva Galveston. Men kommer du med bil så spelar det ju ingen roll.
Liberty tillhör RCCL's näst största klass och är ett mycket bra val för en första kryssning tycker jag. All mat med undantag av några små specialresturanger ingår. Enklare alkoholfria drycker (ej läsk) ingår till all mat. Vi brukar köpa till ett dryckespaket för att få en äkta all-inclusive känsla, även om det kanske inte alltid går att räkna hem. Räkna med att en öl kostar 6-7 USD, och en drink 10-12 USD (plus 18 % service fee).

Priset tycker jag verkar helt ok, ganska genomsnittligt för en Junior suite (om det är inklusive dricks), kom dock ihåg att detta inte är en "riktigt" suite. I princip inga extra perks ingår, det är egentligen bara en något större vanlig hytt. Men bor man 4 i en hytt så kan det vara väl värt.
Ibland så kan två hytter med connecting doors vara samma pris och då är det bättre! dom kan ta bort mellanväggen på balkongen så att det blir en enda stor balkong.
 
Toppen